امینی: تصفیه خانه شمال شهرداری اقدامی قابل تقدیر در بازچرخانی آب است

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در تصفیه خانه شمال شهرداری اصفهان فرآیند تصفیه تکمیلی پساب سازگار با محیط زیست است و امیدوارم در این روزهای بی آبی زاینده رود و خشکسالی، با ابتکار روح و کالبد شهر اصفهان زنده نگهداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم امینی در آیین بهره برداری از پروژه های منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه پساب تصفیه خانه پساب شمال شهرداری اصفهان اظهار کرد: فاضلاب در بخشی از تصفیه خانه ها به صورت متعارف تصفیه شده اما مسائل زیست محیطی را در پی دارد در حالی که تصفیه خانه شمال می‌تواند در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر پساب تصفیه خانه شاهین شهر را به صورت تکمیلی تصفیه کند.

وی با بیان اینکه انجام این اقدام ارزشمند در حوزه بازچرخانی آب از سوی شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است، گفت: بهره برداری از این تصفیه خانه در راستای توسعه پایدار شهر اصفهان است و قرارداد آن از نوع قراردهای B.O.O (ساخت، بهره‌برداری، مالکیت) و استفاده از دانش و سرمایه شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این تصفیه خانه به جای استفاده از پرکلروین برای گندزدایی آب از نمک طعام استفاده می شود. فرآیند تصفیه تکمیلی پساب در این مجموعه ممتاز و سازگار با محیط زیست است و امیدوارم در این روزهای بی آبی زاینده رود و خشکسالی،  با ابتکار روح و کالبد شهر اصفهان زنده نگهداشته  شود.

تصفیه تکمیلی پساب با روش‌های نوین

هم چنین، مدیر عامل شرکت بهین آب زنده رود با بیان اینکه با بهره برداری از این تصفیه خانه گام های بزرگی در جهت منافع مردم شهر و کشور برداشته می شود، گفت: در این تصفیه خانه در هر ثانیه ۱۰۰  لیتر آب، معادل هشت هزار متر مکعب با استفاده از کاتالیزور نمک گندزدایی می‌شود.

سامانی با اشاره به اینکه با پساب حاصل از این تصفیه خانه می‌توان ۳۵۰ هکتار از فضای سبز شهر اصفهان را آبیاری کرد،‌ افزود: تصفیه آب در رو مرحله گندزدایی و فیلتراسیون انجام می شود؛ در مرحله گندزدایی از از الکترولیز نمک طعام استفاده شده است که از روش‌های نویین تصفیه آب به شمار می‌رود؛ در مرحله فیلتراسیون نیز که روشی چند لایه است ذرات جامد معلق و کدورت آب برطرف می شود.

وی با اشاره به ۹ ماه مطالعه برای انجام این طرح تصریح کرد: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع انجام  و شش هزار متر مربع فضا نیز برای توسعه در نظر گرفته شده است. خط اتصال از ورودی با طول ۲۴۰ متر از ابتدا تا مرحله فیلتراسیون است و پساب بعد از گندزدایی وارد مخزن شده و به وسیله سه پمپ در مخازن ذخیره بختیار دشت و نیروگاه شهید کشوری نگهداری می شود.

مدیر عامل شرکت بهین آب زاینده رود افزود: پساب از این مخازن به شهرداری مناطق ۱۲ و ۲، بختیار دشت و میدان استقلال منتقل می شود. برای ایجاد فضایی مثبت در ساختمان اداری این مرکز از معماری سنتی و در جهت باز آفرینی شهری استفاده شده است.

کد خبر 365474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.