تفویض اختیار به استان اصفهان طبق قانون انجام می گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اختیارات استانی بودجه را شامل نمی شود بلکه دربرگیرنده هرگونه اختیاراتی است که قابل تفویض است و خلاف قانون نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا رحمانی ظهرامروز - پنجشنبه ۲۷ دی ماه- در حاشیه بازدید از گروه صنعتی انتخاب در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه حدود تفویض اختیارات به استان اصفهان چقدر است و آیا دربرگیرنده درآمد و هزینه این استان نیز هست یا نه، اظهار کرد: منظور تفویض اختیارات وزارتخانه صنعت معدن و تجارت سازمان های استانی صمت، استانداری ها و بعضا تشکل ها بود. تفاهم نامه ای منعقد می شود تا این اختیارات برای تسهیل امور به آنها تفویض شود.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه‌های سال ۹۸ این وزارتخانه، گفت: طرح‌های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی در تبصره ۱۸ بودجه نوشته شده که شامل نوسازی و بازسازی صنایع، اتمام طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد، تامین نقدینگی واحدها و سرمایه‌های در گردش که در برنامه سال آینده نیز تکرار می‌شود. در قالب همین بسته تکنیک‌های صنعت نیز راه اندازی شده و ادامه خواهد یافت.

 وی افزود: حفظ وضع موجود تولید کارخانه ها و حفظ اشتغال اولویت کار ما است، برای تحقق این مهم غیر از کارهایی که ما برنامه‌ریزی آن را داریم، هر کس در هر مقامی از جمله دستگاه‌های خدمات رسان، بانک‌ها و هر کسی که می‌تواند باید کمک کند.

رحمانی گفت: وقتی مصرف کننده کالای ایرانی می‌خرد و از تولید حمایت می‌کند دیگر مسئولان نیز باید حمایت کنند، اولویت حمایت ما برای صنایعی است که در زنجیره‌های ارزش قرار دارند، صادراتی و دانش بنیان هستند، همچنین صنایع اشتغال‌زا که کارگر و نیروی کار زیادی دارند. حوزه قطعه سازی با توجه به تعداد اشتغالی که دارد و حدود ۴۰۰ هزار نفر در این حوزه مشغول هستند، جزء اولویت‌های ما است البته علاوه بر قطعه سازی، تجهیزات نفت و گاز، صنایع لوازم خانگی و خودروسازی از اولویت‌ها است.

وزیر صمت اضافه کرد: دولت تصویب کرده است که چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان تزریق کند تا سفارشات خودروسازان تامین شود و با تقویت عرضه قطعات، خودروسازان بتوانند به تعهدات قبلی خود عمل کنند و در آینده نیز تولید و تیراژ را افزایش دهند. افزایش تیراژ خودرو موجب کاهش قیمت آن می‌شود و فاصله بین فروش کارخانه و قیمت تمام شده آن با بازار آزاد از بین می‌رود و قیمت ها واقعی خواهد شد. تاکید ما بر رونق تولید و اشتغال است که لازمه آن فروش و صادرات است. حوزه تقاضا باید تحریک و تقویت شود و علاوه بر بازار داخلی به صادرات توجه ویژه شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که با تغییرات ارزی که امسال  به وجود آمد حوزه تولید لوازم خانگی به صادرات ورود جدی پیدا کند و البته موانع آن باید بررسی شود. امروز کمک به تولید و اشتغال وظیفه همگانی است و باید از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پیش از ظهر در مراسم تجلیل از صادرکندگان نمونه استاناصفهان گفته بود که بیش از ۱۰ درصد صنعت کشور در استان اصفهان است و هر اختیاری من دارم به این استان تفویض می‌کنم اما کاری کنید مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آزمایشگاه اندازه‌گیری صوت و اتاق اکوستیک مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب ضمن بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این مجموعه، افتتاح و در ادامه این بازدید، از یخچال ساید بای ساید اسنوا سری هارمونی نیز رونمایی شد.

اتاق آکوستیک مرکز تحقیق و توسعه، اولین اتاق نیمه صامت استاندارد است که در ۴۰ سال اخیر در ایران نصب شده است و می تواند سطح قدرت صدا (دسی بل) را در تمام انواع محصولات لوازم خانگی تعیین کند.

کد خبر 364866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.