نیروگاه کاشان سالیانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب سوخت صرفه‌جویی می‌کند

وزیر نیرو گفت: جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شبکه آبرسانی از دو میلیون نفر در سال ۵۷ به ۱۷ میلیون و از ۱۲ به ۷۵ درصد رسیده است همچنین شش میلیون روستایی در پنج سال اخیر تحت پوشش این شبکه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، رضا اردکانیان امروز (یکشنبه) در جمع مسئولان شهرستان کاشان با اشاره به برکات نظام جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته اظهار کرد: امروز که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم، ظرفیت نیروگاه های کشور به ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده رسیده است در صورتی که این میزان در گذشته با ۳۶ میلیون نفر جمعیت هفت هزار مگاوات بود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش بیش از ۱۱ برابری تولید برق، ۱۳ برابر شدن روستاهای دارای برق، ۱۴ برابر شدن ظرفیت پست برق و ۲۷ برابر شدن ترانسفورماتورهای توزیع هستیم، افزود: قبل از انقلاب ساخت نیروگاه های برق سراسر کشور از طراحی تا ساخت و بهره برداری به دست خارجی ها انجام می شد و حتی اگر به قطعه ای آسیب وارد می شد نمی توانستیم از قطعات دیگر استفاده کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در پنج سال گذشته، تاکید کرد: ۱۱ هزار مگاوات از سال ۹۲ تا کنون به ظرفیت نصب شده برق اضافه شده است و در مجموع برابر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه برق کشور سرمایه گذاری صورت گرفته که خود شاخص بسیار تعیین کننده در سطح کشورهای توسعه یافته است.

وی با اشاره به افتتاحیه و بازدید از پروژه‌های کاشان ادامه داد: امروز شاهد افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان بودیم که سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب سوخت و ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی همراه دارد.

اردکانیان افزود: همچنین در طرحی دیگر پایه‌های چدنی برق به عنوان نسل جدید پایه برق بهره برداری شد، اوج مصرف کاشان ۳۷۰ مگاوات است، اما تولید منطقه به ۵۰۰ مگاوات می‌رسد، در استان نیز ۴۶۱۳ و ظرفیت نیروگاه‌ها با احتساب اقدامات امروز ۵۷۸۰ مگاوات است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه آب نیز دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر با وجود ۲.۲۵ برابر شدن جمعیت از حیث دسترسی به آب آشامیدنی سالم در شهرها از نسبت ۷۴.۶ درصد سال ۵۷ به ۹۹.۵ درصد رسیده، همچنین تعداد تصفیه خانه‌های آب شهری از ۲۷ به ۱۳۹ واحد و تصفیه خانه فاضلاب شهری از ۴ به ۲۱۶ واحد افزایش یافته است.

وزیر نیرو اظهار کرد: جمعیت روستایی تحت پوششخدمات شبکه آبرسانی از دو میلیون نفر در سال ۵۷ به ۱۷ میلیون و از ۱۲ به ۷۵ درصد رسیده همچنین شش میلیون روستایی در پنج  سال اخیر تحت پوشش این شبکه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۶۲ میلیون یورو برای ۹ پروژه بزرگ از جمله کاشان از منابع بانک توسعه اسلامی استفاده شده، تاکید کرد: درصدد هستیم برای سایر پروژه‌ها ۳۰۰ میلیون یورو دیگر استفاده کنیم.

کد خبر 364450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.