نبود راهکار ارزان برای تبلیغ مشاغل، دلیل وجود "پیامک‌های مزاحم"

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تصمیمات نهایی برای حذف پیامک‌های مزاحم گفت: علت رواج پیامک‌های مزاحم، نبود راهکار موثر، ارزان و در دسترس ، برای تبلیغ مشاغل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود، نوشت: در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است.

 وی افزود: این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود. همچنین در هفته آتی در جلسه‌ای با فعالان "بازاریابی دیجیتال" راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای ارسال پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان پیام های تبلیغاتی، افزود: ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفته است.

آذری جهرمی در خصوص محدودیت ارسال پیامک در طول یک روز، گفت: ‏فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف، ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفنه بعد نهایی خواهد شد.

 وی در خصوص گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم‌کارت، خاطر نشان کرد: ‏با توجه به نبود استقبال عمومی از سوی مردم، از دستور کار خارج شد. ‏تلاش خواهیم کرد با اجرایی نمودن این تصمیم‌ها، بر معضل پیامک‌های مزاحم فائق آییم.

کد خبر 364103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.