مسجدمحوری، روشی مفید برای مدیریت منابع و امکانات محله

خبرگزاری ایمنا: معاون فرهنگی اداره کل امور جوانان استان اصفهان، مسجدمحوری را روشی مفید برای مدیریت منابع و امکانات محله عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، معاون فرهنگی اداره کل امور جوانان استان اصفهان، به تهیه پیش‌نویس طرح خانه اول اشاره کرد و گفت: در نشستی که به منظور تدوین نهایی این طرح و اجرای آن در استان با حضور ۲۴ نفر از نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های متولی اوقات فراغت استان برگزار شد، با ارایه نظرات کارشناسان به جمع‌بندی طرح نزدیک شدیم.
هادی گلشاهی افزود: ارتقای نیروی انسانی پایگاه‌های اصیل فراغتی در سطوح مشخص و مورد نیاز این پایگاه‌ها از ضرورت‌های سطح‌بندی و استانداردسازی این پایگاه‌ها است.
وی با اشاره به مدیریت منابع و امکانات یک محله از سوی مسجد تصریح کرد: از دیگر اهداف ما برای تحقق طرح مسجد محوری معرفی افراد و متقاضیان از طرف مسجد به موسسات فراغتی دیگر است، یعنی در‌ابتدا جوانان و نوجوانان به مسجد می‌روند و از طرف مسجد به مراکز خدماتی دیگر معرفی می‌شوند.
در ادامه بصیرپور، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز اظهار داشت: سابقه ۵۰ ساله فعالیت کانون پرورش فکری و ظرفیت استفاده از ۵۵ مرکز فعال ثابت در استان شامل ۱۳ مرکز در شهر اصفهان و ۴۳ مرکز در سطح شهرستان‌ها، فضای بسیار خوبی است که کانون، نهایت استفاده و بهره‌بری را در برنامه‌های فراغتی از آنها خواهد برد.
وی خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی هنری این کانون و مرکز آفرینش‌های ادبی که به‌صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت می‌کنند در تابستان پذیرای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال هستند.
بصیرپور در ادامه‌ی تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری گفت: امسال نیز برنامه‌های جدیدی مانند مبحث انتظار، زیست‌شناسی و موضوعات اخلاقی و قرآنی به برنامه‌های این کانون اضافه خواهد شد.
در پایان، حجت‌الاسلام نقدعلی، قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ارایه برنامه‌هایی با محتوای قرآن و معارف اهل‌البیت (ع) و همچنین مدیریت واحد بر امور فراغتی و امور مساجد موضوعاتی است که خلا ناشی از آنها در فضای جامعه احساس می‌گردد.
گفتنی است مقصود از مسجد محوری در برنامه‌های فراغتی حضور فیزیكی همه مباحث فراغتی در مسجد نیست لذا دستگاه‌های متولی اوقات فراغت در استان بایستی نوع ارتباط، جایگاه و وظایف خود را با مساجد مشخص کنند.
کد خبر 36402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.