انجام ۳۰ عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری در بیمارستان بهشتی کاشان

کاشان - مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انجام ۳۰ عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری از ابتدای مهرماه امسال تا کنون در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بیمارستان بهشتی کاشان، حسن رجبی مقدم اظهار کرد: در چند دهه گذشته بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و در کشور ایران بوده است و این بیماری‌ها طیف وسیعی دارند که سکته حاد قلبی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین آنها است که به دنبال لخته شدن و انسداد حاد در یکی از رگ‌های قلب رخ می‌دهد.

وی افزود: مدیریت درمان سکته حاد قلبی از مهرماه سال ۱۳۹۴ توسط وزارت متبوع در ۳۱ بیمارستان منتخب آغاز شد که مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان جزء بیمارستان‌هایی است که با وجود امکانات و تجهیزات بروز این آمادگی را دارد تا بیمارانی که با علائم سکته حاد قلبی به این مرکز مراجعه می کنند را تحت پوشش قرار داده و روند درمان آن ها را پیگیری کنند.

مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: بیمارانی که با درد حاد قلبی به بیمارستان مراجعه می کنند، بدون انتظار و اتلاف وقت وضعیت آن‌ها توسط پزشک بررسی می‌شود و پس از تأیید سکته حاد قلبی توسط پزشکان متخصص مقیم اورژانس و هماهنگی با بخش آنژیوگرافی و فلوشیپ اینترونشن کاردیولوژی، جهت انجام آنژیوپلاستی اولیه به بخش کت لب انتقال داده می‌شوند.

رجبی مقدم خاطرنشان کرد: آنژیوپلاستی اورژانسی یا عمل، توسط متخصصان اینترونشن کاردیولوژیست و تیمی از تکنسین‌ها و پرستاران ویژه قلب و عروق در بخش آنژیوگرافی انجام می گیرد که نقش پزشکان و پرستاران اورژانس و پرسنل ویژه کت لب به عنوان بخشی از اعضای تیم ۲۴۷ در اجرای این برنامه مهم و کلیدی است.

وی گفت: عمل آنژیوپلاستی پرایمری باعث می شود سکته حاد قلبی در سریع‍‌ترین زمان ممکن و با حداقل لطمه به عضله قلب درمان شود و مرگ و میر احتمالی و نارسایی قلبی ناشی از سکته به کمترین میزان ممکن برسد.

کد خبر 363950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.