اجازه ندهیم آیندگان بر روی خرابه‌های شهر تصمیم‌گیری کنند

یک کارشناس معماری گفت: با استفاده از نظرات کارشناسان خبره باید شهر اصفهان را زیبا کرد؛ نباید اجازه دهیم در آینده فرزندانمان مجبور باشند بر روی خرابه‌های شهر تصمیم‌گیری کنند.

سهید برهمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توزیع جمعیتی ناهمگن به این معنی است که در نقطه ای از شهر جمعیت حجم انبوهی داشته باشد و نقطه‌ی دیگر شهر خالی از جمعیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیرندگان در حوزه زیباسازی شهر اصفهان باید دغدغه زیبایی شهر را داشته باشند، خاطر نشان کرد: مبنای تصمیمات در حوزه زیباسازی شهر  اصفهان نباید بر اساس طرح‌های تکراری از اینترنت باشد، بلکه لازم است طرح های هدفمند و همراه با نظرات کارشناسانه اجرا شود .

این کارشناس معماری با بیان اینکه تراکم فروشی بیش از ظرفیت یک شهر، موجب نازیبا شدن چهره شهر می‌شود، ادامه داد: میزان فروش تراکم باید بر مبنای نیاز جمعیتی شهر باشد، البته توزیع جمعیت نیز باید همگن باشد.

برهمند اضافه کرد: زمانی که مدیریت شهری هزینه عوارض نوسازی از شهروندان می‌گیرد، مردم انتظار داشتن شهری زیبا را دارند در این میان باید از نظرات کارشناسی در این خصوص استفاده کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارشناسان متعددی برای ارائه رویکردهای نوین به کشورمان دعوت می شوند و این یک فرصت برای استفاده از راهکارهای زیباسازی در شهر است؛ نباید اجازه دهیم در آینده فرزندانمان مجبور باشند بر روی خرابه‌های شهر تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 363615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.