راه و شهرسازی از ۱۹ طرح بازآفرینی شهری اصفهان حمایت می‌کند

تیران- سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی استان اصفهان گفت: وزارت راه و شهرسازی امسال از ۱۹ طرح بازآفرینی شهری استان اصفهان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، حمیدرضا امیرخانی روز پنج شنبه در نشست با مسئولان شهرستان تیران‌و کرون با اشاره به حمایت از طرح‌های بازآفرینی شهری و احیا بافت فرسوده شهرها اظهارکرد: طرح‌های بازآفرینی شهری در ستادهای شهرستانی بازآفرینی شهری بررسی و پیشنهادات هفته آینده در ستاد بازآفرینی استان اصفهان به ریاست استاندار بررسی و از ۱۹ مصوب حمایت می شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی امسال از ۱۹ طرح بازآفرینی شهری استان اصفهان با اختصاص بودجه، قیر رایگان و خدماتی از این قبیل حمایت می‌کند تا اینکه مناطق فرسوده شهری بازآفرینی و به رونق سکونت و فعالیت منجر شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه وزارت راه شهرسازی قیر رایگان نیز به طرح‌های بازآفرینی‌شهری و احیا بافت فرسوده اختصاص می‌دهد، گفت: میزان این حمایت‌ها پس از تصویب در شورای استانی مشخص می‌شود و پس از تصویب قیر رایگان بر اساس هر طرح و سهمیه استان اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به توزیع قیر رایگان از سوی راه و شهرسازی به پروژه های شهری و روستایی در سال‌های گذشته، یادآورشد: ماموریت توزیع قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برنامه امسال به وزارت کشور داده شده و وزارت راه شهرسازی برای اجرای پروژه های راهداری و بافت فرسوده قیر در اختیار دارد که البته تاکنون از سهمیه استانی خبری نبوده که بر اساس پیش بینی‌ها این اقدام انجام خواهد شد.

امیرخانی به وضعیت راه‌سازی اشاره کرد و گفت: این حوزه فعالیت های گسترده و خدمات زیادی دارد که باید بودجه زیادی نیز به طرح ها اختصاص پیدا کند تا اینکه خدمات رسانی با مشکل و چالش روبرو نشود.

وی با بیان اینکه برای اصلاح جاده ها و محورهای موصلات، احداث راه های روستایی و اجرای پروژه های راه سازی استان اصفهان به ۱۰ هزار تن قیر نیاز است تصریح کرد: با توجه به وضعیت اعتبارات و بورس تامین این میزان قیر در یک سال محقق شدنی نیست و نیازمند گذر زمان است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به نیازهای حوزه راه سازی شهرستان تیران‌و کرون گفت: با توجه به محدودیت منابع و قوانین سخت اداری اجرای پروژه‌ها به صورت مشارکتی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و باید مسئولان محلی مشارکت کنند.

وی یادآورشد: با توجه به محدودیت های قانونی نیاز به هم فکری برای خروج از مشکلات و اختصاص راهکار مناسب برای تامین نیاز مردم در حوزه راه سازی و توسعه امکانات جاده‌ای است.

امیرخانی به ساخت و ساز در کاربری های غیر مسکونی نیز اشاره کرد گفت: هر گونه ساخت و ساز مسکن در بافت سبز و باغ‌ها ممنون و نباید افراد چنین زمین هایی را خریداری کنند.

کد خبر 363502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.