«سه شنبه بدون خودرو» را در خیابان ابوذر تجربه کنید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو امروز در خیابان ابوذر رهنان با پیاده راه سازی این خیابان اجرا و شاهد رویدادهای فرهنگی و تفریحی خواهیم بود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از برنامه‌های جدی مدیریت شهری مباحث مربوط به فرهنگ ترافیک است، از این رو پس از تجربه های خوب پیاده‌راه سازی چهارباغ، امروز برای دومین گام به منطقه رهنان رفته و طرح سه شنبه بدون خودرو را  از ساعت۱۰ صبح اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه در خیابان ابوذر فضاهای خوب شهروندی ایجاد شده است، افزود: در این محور رخدادهای تفریحی، آموزش ترافیک، تعامل دانش‌آموزان و خانواده‌ها، همرکابی و دوچرخه‌سواری اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در گذشته انتقاداتی وجود داشت مبنی بر اینکه چرا رخدادهای شهری در خیابان های مرکزی شهر برگزار می‌شود، از این رو یکی از خیابان های پرتردد منطقه ۱۱ (خیابان ابوذر) را با هماهنگی پلیس راهور و مرکز کنترل ترافیک برای اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه فضای شهر باید به پیوند و آشتی شهروندان با محیط شهری اختصاص پیدا کند، گفت: سه‌شنبه هفته آینده در منطقه پنج شهرداری «خیابان نظر میانی» پیاده راه و طرح سه شنبه بدون خودرو در آن اجرا خواهد شد.

صلواتی تاکید کرد: این طرح به زودی به تمام مناطق شهر تسری پیدا می‌کند تا تمام شهروندان از این رخدادهای خوب فرهنگی، ترافیکی و آموزشی بهره‌مند شوند، در واقع باید به این سمت پیش برویم که سفرهای دسته جمعی در شهر داشته باشیم و هرچه در این راه بیشتر قدم برداریم هم به سلامت خودمان و هم به سمت سلامت اقشار جامعه کمک کرده ایم؛ از شهروندان می خواهیم هوای شهر اصفهان را به معنای واقعی داشته باشند.

وی گفت: محدودسازی عبور و مرور با استفاده از طرح‌هایی مانند محدودیت ترافیکی زوج و فرد از درب منازل به روان‌سازی حمل و نقل کمک می‌کند و از جمله طرح‌ هایی است که در ماه های آینده اجرا خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: باید آرام آرام مردم را از خودرو جدا کرده و پیوند شهروند و شهر را برقرار و هویت را به شهرمان بازگردانیم و به جای اینکه سوار خودرو شویم در شهر با پیاده روی از مسیرها و معابر شهری لذت ببریم.  

کد خبر 363214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.