۷۰ هزار خانه روستایی در اصفهان مقاوم‌سازی شد

مدیرکل ستاد بحران استانداری اصفهان گفت: ۷۰ هزار خانه روستایی به منظور مقابله با هر گونه آسیب ناشی از حوادث غیر مترقبه در استان اصفهان بازسازی شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز پنجم دی ماه همزمان با زلزله بم، روز ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که اصفهان معین منطقه دو تهران است در حوادث غیر مترقبه نیز اصفهان جانشین تهران در این حوزه است.

وی افزود: طی ۱۰۰ سال گذشته در استان اصفهان حادثه بزرگی را نداشتیم همچنین  اصفهان منطقه مرکزی کشور و دارای مسیرهای اصلی ترانزیتی است و از این رو  این استان به عنوان جانشین پایتخت در حواث غیرمترقبه انتخاب شده است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ارایه آموزش‌های لازم در هنگام بروز حوادث در سطح استان اصفهان در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: هفتم آذر امسال برای ۸۰۰ هزار دانش‌آموز پناه گیری صحیح را آموزش داده‌ایم در گام بعدی برنامه‌های آموزشی را برای ادارات و سازمان‌ها در دستور کار داریم.

وی  ادامه داد: شهرداری نیز به منظور ارایه آموزش به همه شهروندان برنامه آموزشی را به صورت محله‌ای در دستور کار قرار داده است.

شیشه فروش به نصب ۱۲ لرزه نگار در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: اطلاعات این ایستگاه‌ها به سه مرکز پایش اطلاعات لرزه نگاری در اصفهان، کاشان و شهرضا ارسال و در این مراکز داده پردازی می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه مدیریت بحران در حوادث غیر مترقبه و به ویژه زلزله به صورت مرتب در استانداری اصفهان با حضور همه دستگاه‌های مسئول برگزار می‌شود، اضافه کرد: مقاوم سازی منازل مسکونی در شهرها از سوی نظام مهندسی و شهرداری و در روستاها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: تاکنون ۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان مقاوم سازی شده است و این روند با سرعت  ادامه دارد.

وی همچنین به آخرین فعالیت‌های استان اصفهان برای بازسازی خانه‌های تخریب شده در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تیم  استان اصفهان در این منطقه بیش  از ۱۲ هزار و ۷۰۰ ساختمان بهسازی و دو هزار و ۷۰۰ واحد نیز در سرپل ذهاب احداث شده است.

کد خبر 362578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.