بررسی روند تدوین بودجه ۹۸ در شورای شهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۹۸ تلفیقی بوده و در کنار بودجه شهرداری، بودجه سازمان‌ها نیز دیده شده است؛ علاوه بر آن برنامه‌ها عملیاتی‌تر ذکر شده تا ردیف بودجه به اهداف وصل شده و پس از آن بتوانیم نتیجه این امر را ارزیابی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان (امروز - یکشنبه) گزارش پیشرفت مراحل تهیه و تدوین برنامه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری اصفهان توسط معاونت برنامه‌ریزی و تامین سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ارائه شد.

بهروز ارباب شیرانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در تشریح روند تهیه و تدوین بودجه سال آینده اظهار کرد: کارهای مقدماتی تدوین بودجه از مهرماه آغاز و با دو رویکرد افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها که مورد درخواست شهردار اصفهان بود، سیاست‌های حاکم بر تدوین آن آماده شد.

وی افزود: برنامه بالادستی در بودجه سال آینده "اصفهان ۱۴۰۰" است که طی یک برنامه عملیاتی دوساله آغاز و با پیشنهاد شورای شهر به صورت سه ساله تدوین شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: ۵۳ جلسه توسط کارگروه‌های مختلف انجام و خروجی آن در شورای راهبری در دو جلسه بررسی شد؛ در نهایت در شورای عالی برنامه ریزی نیز مقاصد راهبردی و میانی آن تا سه سال آینده به‌صورت موارد کمی شاخص به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه به بحث تعیین و تکلیف پروژه‌های شاخص شهری در بودجه توجه شده است، ادامه داد: اولویت‌هایی که پیش از این در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ در نظر گرفته می‌شد به سختی می‌توانست عملیاتی شود بنابراین در بودجه ۹۸ سعی شد بین اهداف برنامه و بودجه‌ها ارتباط منطقی برقرار شده و بر خلاف سال‌های قبل به‌جای وظیفه محور بودن، به دنبال هدف محوری در بودجه بوده و نگاهی فرابخشی داشته‌ایم.

ارباب شیران با بیان اینکه به مدیران پروژه‌ها ابلاغ شد که در سامانه مربوطه اطلاعات پروژه خود را ثبت نمایند، تصریح کرد: جلسات متععدی با مناطق مختلف داشتیم و از سازمان‌ها و منابع وابسته به آن‌ها خواستیم کدهای درآمدی خود را یکپارچه کرده تا بر آنچه در شهرداری ثبت شده منطبق شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج جلسات پیشین کارگروه ارتقای بودجه بسیار کمک کننده بود و همچنان این جلسات با مناطق مختلف در جریان است، اضافه کرد: با اتکا به کاهش هزینه و حفظ کیفیت پروژه‌ها، به جای پرداختن به پروژه‌های محرومیت زدایی پروژه‌های محرک شهری را در نظر گرفته‌ایم تا در نتیجه آن محرومیت نیز کاهش یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در خصوص وجه تمایز بودجه سال ۹۸ نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: بودجه تلفیقی بوده و در کنار بودجه شهرداری، بودجه سازمان‌ها نیز دیده شده است و علاوه بر آن برنامه‌ها عملیاتی تر ذکر شده تا ردیف بودجه به اهداف وصل شده و پس از آن بتوانیم نتیجه این امر را ارزیابی کنیم.

در این جلسه مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در بودجه سال آینده، ردیف‌های جذب منابع بین‌المللی را با تکجه به رویدادهای ملی و بین‌المللی دیده شود زیرا جای آن در تدوین بودجه خالی است.

کوروش خسروی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: ایجاد درآمد از بازار سرمایه، توجه به طرح‌های محرک توسعه، توسعه انرژی‌های خورشیدی، گسترش صنایع خلاق، ساماندهی کارگران فصلی که به تصویب شورای شهر رسیده و نیز ارتقای جاذبه‌های گردشگری باید به‌طور ویژه در بودجه سال آینده دیده شود.

همچنین فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی در سال ۹۸ برخلاف سال گذشته باید رویه افزایشی داشته باشد، گفت: در مباحث گردشگری، گذر فرهنگی چهارباغ شرایط مطلوبی داشته و در سال آینده گذرهای فرهنگی دیگری نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت که باید در بودجه سال آینده به آن توجه شود.

وی افزود: طرح‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگی توسط مناطق مختلف ارائه شده است که نباید اجازه داد آن‌ها حذف شود زیرا تجربه نشان داده که این طرح‌ها به خوبی نیاز مردم را پاسخ می‌دهند.

کد خبر 362309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.