از سایر دستگاه‌ها ناراضی هستیم

معاون مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ما در بحران سالک از سایر دستگاه‌ها ناراضی هستیم چون نامدیریتی سایرین به شبکه درمان بازگشته و هزینه‌های بسیاری را به آن تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان ظهر امروز (پنجشنبه) در پانزدهمین جلسه علنی اعضای شورای شهرستان اصفهان اظهار کرد: در مناطقی که جمعیت بالای ۵۰۰ نفر و یا بروز بیماری سالک بیش از ۵ در هزار بوده است، مداخلات خود را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید زودتر به این مسئله ورود می‌شد، افزود: ما خود نیز در بحران سالک از سایر دستگاه‌ها ناراضی هستیم چون نامدیریتی سایرین به شبکه درمان بازگشته و هزینه‌های بسیاری را به آن تحمیل می‌کند.

معاون مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: حداقل فاصله طاق‌زار با منازل باید ۵۰۰ متر باشد درحالی که توسعه شهری بدون در نظر گرفتن این مباحث بوده است؛ مقابله با این مسئله نگاه کلان استانی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: وظیفه شبکه بهداشت مبارزه با ناقل بیماری است نه مخزن آن ولی با این حال اقدام به لانه‌کوبی موش‌ها کردیم تا از شیوع بیش از حد سالک در منطقه جلوگیری کنیم.

صادقیان با بیان اینکه در حوزه درمان، کارگروه سالک شکل گرفته است و باید از ظرفیت‌ دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده شود، اضافه کرد: تلاش بسیاری شد تا در حوزه درمان ردیف ملی در بودجه سال ۹۸ برای سالک اختصاص داده شود؛ کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس نیز در جهت همکاری قول‌هایی داده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه نباید سوءمدیریت ها را پای تحریم  گذاشت زیرا وزارتخانه مداخله به موقع انجام نداده است، تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد زیادی آمپول توزیع کردند که مدیریت نشد و آنقدر در انبارها ماند که تاریخ آن گذشت با این حال چندی پیش چهار هزار و ۲۰۰ آمپول و اخیرا ۲هزار عدد آمپول تحویل گرفته‌ایم که تقریبا تمام آن‌ها استفاده شده است.

معاون مرکز بهداشت استان اصفهان خاطر نشان کرد: کودها، نخاله ها و مخروبه ها باید توسط مسئولان منطقه ساماندهی شود، مشکلات شرق اصفهان باید به‌صورت ویژه دیده شده و منابع درآمدی آن به صورت پزشک خانواده تخصیص یافته‌است.

کد خبر 362095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.