عده‌ای برای دور زدن قانون به سراغ ولی فقیه رفتند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با خوب توصیف کردن "قانون منع به کارگیری بازنشستگان" گفت: متاسفم برای کسانی که برای دور زدن قانون به سراغ ولی فقیه رفتند و به قول مقام معظم رهبری حکم ولایت فقیه به یادشان افتاد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، احمد امیرآبادی فراهانی، در جلسه علنی امروز سه شنبه-۲۷ آذرماه- مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاه‌های کشور برای صدور مجوز نگه داشتن دوستان و رفقای هم حزبی خود، سر و دست می شکنند. مقام معظم رهبری به مسئولان نظام اعتماد دارند، اما نباید از این اعتماد سوءاستفاده کرد.

وی با طرح این سوال که با رفتن دو معاون وزیر چه ثلمه‌ای به اسلام و انقلاب وارد می شود، ادامه داد: چرا باید برای ادامه کار مدیران کل صداوسیما در استان‌ها درخواست مجوز شود؟ در حالی که در همان استان ها، استاندار و شهردار مرکز به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان خداحافظی کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خصوصی سازی در کشور به بلای جان کارگران و سرمایه مملکت و دولت تبدیل شده است، تاکید کرد: در واگذاری‌ها اهلیت را در نظر نمی گیرند و واگذاری ها به نفع مردم نیست. من از وزیر اقتصاد می‌خواهم به این موضوع ورود کرده و تغییرات لازم را اعمال کند.

امیرآبادی افزود: باید در واگذاری پست ها به شایسته سالاری و سوابق افراد توجه کرد نه به ارتباط با فلان مقام و مسئول و وزیر. بخش عمده ای از گرانی های امروز دست دولت بوده و هست، اکثر پالایشگاه ها و پتروشیمی ها که مواد اولیه کارخانه ها را تامین می کنند، در اختیار چند وزیر بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید در تامین مواد اولیه کارخانجات تلاش کند تا این گرانی‌ها به وجود نیاید، ادامه داد: مردم می پرسند چرا با ارزان شدن دلار نه تنها کالاها ارزان نشد، بلکه گرانتر هم شد! آیا مقصر این موضوع وزرایی که پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ها را در اختیار دارند، نیستند؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بخش عمده ای از "خصولتی‌ها" تحت نظر وزرای صنعت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت و دفاع است.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار و نظارت بر کالاها مشکل دیگر کشور است، خاطرنشان کرد: از وزیر راه و شهرسازی می خواهم هر چه سریعتر نسبت به حل مشکل فرودگاه قم و تعیین تکلیف سرمایه گذاران این فرودگاه اقدام کند و به قانون بودجه سال ۹۸ درخصوص جمع آوری و انتقال راه آهن از داخل شهر قم اقدام نماید.

کد خبر 361825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • تقی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    احسنت بر جناب آقای امیرآبادی! چنانچه مجلس محترم با اصرار بر موضع بر حق خود راه را بر قانون شکنان قانون بسیار مترقی منع به کارگیری بازنشستگان ببندد و با تصریح شمول قانون بر همه این افراد به ویژه اعاده به خدمتی های قبل از سال 1395 که همه دانه درشتهای رفقای حزبی و سیاسی در بین این افراد هستند راههای فرار آنها را مسدود کند یقینا انشاالله این مهم به سرانجام خواهد رسید و کشور و مردم از نتایج مبارک آن بهره مند خواهند شد.