لباس سنتی ایرانی بازار پوشاک عرب ها را قبضه کرد

خبرگزاری ایمنا: پوشاک سنتی ایرانی بازارکشورهای حوزه خلیج فارس را قبضه کرده و درحال حاضر مانتو و لباس هایی که به سبک ومدل سنتی ایران تولید می شود دراغلب کشورهای عربی به فروش می رسد.

به گزارش ایمنا، رییس اتحادیه صنف پوشاک اصفهان ضمن تاکید بر افزایش صادرات لباس های سنتی ایرانی گفت: طرح و مدل مانتوهای بلند و گلدوزی شده که دربازار كشورهای عربی مثل سوریه و مكه دیده می شود حاصل هنر و زحمت خیاطان و طراحان ایرانی است و این موضوع توانسته کمی به صنعت نساجی کمک کند واین بازار را از رکود درآورد.
وی خاطرنشان کرد: به علت فضای رقابتی كه در كشور وجود دارد مجبور هستیم لباسی كه با هزینه زیاد به مدل سنتی ایرانی تولید شده را با قیمت ارزان فروخت كه چون با صرفه نیست، اغلب به كشورهای عربی صادر می كنیم.
خطابخش درمورد شرایط بازارداخلی پوشاک و واردات لباس های ارزان قیمت از چین گفت: درصورتی که بسیاری از مشاغل از صنعت پوشاک نان می خورند و لباس های سنتی حتی توجه کشورهای خارجی را جلب می کند چه لزومی برای واردات لباس های یکبارمصرف چینی وجود دارد؟
وی تاکید کرد: تغییر فصل می تواند فضای مناسبی را برای تنوع طراحی و مدل لباس ایجاد کند و تابستان زمینه مناسبی برای فروش لباس های سنتی نخی است که حتی دربسیاری از کارگاههای خانگی با قیمت های کم تولید می شود.
وی ضمن اشاره به فعالیت نهادهای فرهنگی درخصوص تبلیغ مد ولباس گفت: موضوع فرهنگ واقتصاد در پوشاک بسیار به هم نزدیک هستند و همان طور که تولیدکنندگان چینی ذائقه مصرف لباس ایرانی را می شناسند ،ماهم برای صادرات پوشاک خود باید فرهنگ کشور هدفمان را بشناسیم درغیر این صورت درصادرات صنعت نساجی پیشرفتی نخواهیم داشت.
کد خبر 36181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.