بوستان هزار هکتاری در قم احداث می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر قم به‌اتفاق آرا، لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و منطقه پردیسان را به تصویب رساندند.

به گزارش ایمنا، سید مجتبی سبحانی ثابت در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با ارائه توضیحاتی در خصوص لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و منطقه پردیسان اظهار داشت: دولت برای واگذاری این زمین به شهرداری قم در راستای احداث کمربند سبز شهری موافقت کرده است که شورای اسلامی شهر نیز برای اجرایی شدن آن می‌بایست این لایحه را به تصویب برساند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شرایط آب‌وهوایی قم عنوان کرد: شهر قم آب‌وهوای گرم و خشکی دارد که به همین دلیل نیازمند گسترش فضای سبز در سطح شهر هستیم.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح احداث بوستان هزار هکتاری عرصه بین اراضی پارک کوهستان و اراضی پردیسان، یک پروژه مهم شهری به شمار می‌رود و شامل قسمت‌های مختلفی از جمله فضای سبز، کاربری فرهنگی و تفریحی است.

احداث باغ گیاه‌شناسی در قم

سید امیر سامع ادامه داد: طراحی احداث باغ گیاه‌شناسی در شهر قم به اتمام رسیده و به دنبال فراهم آوردن مقدمات اجرایی آن هستیم.

وی گفت: طرح‌های ایجاد فضای سبز و تفریحی در حدفاصل بین میدان مفید تا منطقه پردیسان در مرحله اجر است و امیدواریم با احداث این پروژه‌ها سرانه فضای سبز در قم افزایش یابد.

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با مهم خواندن لایحه اخذ مجوز طرح بوستان ۱۰۰۰ هکتاری بین اراضی پارک کوهستان و پردیسان افزود: شهرداری قم باید ازاین‌گونه ظرفیت‌ها در سطح شهر قم استفاده کند که هم‌اکنون شاهد ایجاد لکه‌های سبز این بوستان در این منطقه هستیم.

اعضای شورای اسلامی شهر قم به‌اتفاق آرا لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و پردیسان را به تصویب رساندند.

منبع: مهر

کد خبر 361763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.