نویسندگان جدید جوانب روانشناسی را در نظر می‌گیرند

یک نویسنده گفت: بسیاری از نویسندگان جدید، تمام جوانب روانشناسی و جامعه شناسی را در نظر می گیرند و سپس داستان می نویسند، به این ترتیب بار محتوایی و آموزشی بسیاری از رمان ها بالا است.

شهرزاد فخر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موفقیت کتاب خود، رخساره و دلیل ارتباطی که مخاطبان با این کتاب برقرار کرده اند، اظهار کرد: سبک نوشتاری من جزنگری و جزنگاری است که به همین خاطر خواننده خودش را درون داستان و کاملا همراه شخصیت ها می بیند. فضاسازی رخساره خیلی قوی است و همه خوانندگان بر این معتقد بودند که تمام لوکیشن ها و خونه باغ بهادرخان که محل اصلی وقوع داستان بود را مثل فیلم سینمایی دیدند و درون آن زندگی کردند. داستان در دهه ۳۰ و ۴۰ اتفاق می افتد و از آن جایی که من در آن دوران زندگی نکرده بودم برای واقعی و ملموس بودن حال و هوای آن زمان خیلی تحقیق کردم.

این نویسنده ادامه داد: تحقیق را ز کتاب های مرجع تاریخ اصفهان شروع کردم و چون عمده داستان در شهر زادگاهم اصفهان می گذشت تحقیق های میدانی را از آدم هایی که در آن دوران زندگی کرده بودند انجام دادم. فراز و فرودهای زندگی رخساره آنقدر ملموس و قابل درک است که خواننده را با خودش همراه می کند و درگیر قصه می شود. عشق، حسرت های زندگی، اشتباهات از روی بی عقلی و لجبازی را خواننده با رخساره تجربه می کند.  

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی می تواند دریچه های تازه ای را به روح و جسم بگشاید و در زمان بروز مشکل به انسان راهکار ارایه دهد، گفت: حتی رمان ها نیز برای بسیاری از خانم های خانه دار مفید هستند زیرا بسیاری از نویسندگان جدید، تمام جوانب روانشناسی و جامعه شناسی را در نظر می گیرند و سپس داستان می نویسند. به این ترتیب بار محتوایی و آموزشی بسیاری از رمان ها بالاست و صرفا داستان های عاشقانه آبکی نیست. مساله ای که امسال در نمایشگاه کتاب اصفهان توجه من را به خود جلب کرد این بود که خوشبختانه بانوان جوان از طبقه کارگر و کم در آمد به این مکان فرهنگی آمدند و در حد توانشان کتاب می خریدند و سعی شان بر این بود که آگاهیشان در هر زمینه ای بالا برود که این دیدگاه بر نسل های آینده هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

کد خبر 361727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.