اتمام پروژه‌ه‌های نیمه تمام مناطق ۱۵ گانه اولویت بودجه ۹۸ باشد

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان گفت: باتوجه به تنظیم بودجه سال ٩٨ شهرداری اصفهان لازم است توجه ویژه‌ای به پروژه‌های نیمه تمام در مناطق ١٥ گانه داشته باشیم و سپس پروژه‌های محرک اقتصادی تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت ظهر امروز (یکشنبه) در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود با بیان اینکه شهرداری‌ها در فرآیند مدیریت شهری و ارایه خدمات مورد نیاز شهروندان با چالش‌های متعدد روبه‌رو هستند، اظهار کرد: یکی از این چالش‌ها فقدان منابع مالی و کاهش درآمدهای ناپایدار است.

وی افزود: نبود تعریف مشخص از نظام درآمدی شهرداری و اتکای بیش از حد به منابع درآمدی ناپایدار از جمله درآمدهای بخش مسکن و ساختمان، مشکلات عدیده‌ای را برای شهرداری‌ها به وجود آورده است.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان ادامه داد: مشکلات ناشی از افزایش جمعیت شهری و مهاجرت، تاثیر مستقیم منابع مالی به ارایه خدمات به شهروندان و اجرای طرح و برنامه‌های شهری، اخلال در برنامه ریزی مالی و بودجه شهرداری با وجود منابع مالی ناپایدار می‌تواند اداره شهر دشوارتر از امروز کند.

وی  با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در شهر اصفهان فرآیند پیچیده‌ای است که غالباً با دو مشکل جدی مواجه است، گفت: مسایل و مشکلات اجرایی و اداری و موانع اقتصادی و سیاسی  از جمله چالش‌های پیش روی بخش خصوصی برای فعالیت در اصفهان است که برآیند این دو، کارایی اقتصادی خصوصی سازی را در پیشبرد مدیریت شهری اصفهان کاهش داده است.

ملت تاکید کرد: ضروری است در راستای ایجاد شرایط مناسب و امن برای تشویق سرمایه‌گذاری، بار دیگر در متغیرهای اصلی تاثیرگذار بر جذب مشارکت‌ها و سرمایه بخش خصوصی در سازمان مشارکت‌های شهرداری بازنگری شود.

وی با بیان اینکه برطرف کردن موانع و عوامل بازدارنده مشارکت و مردمی کردن نظام اقتصادی و اداری مانند بوروکراسی و نارسایی‌های ارتباطی امری ضروری است، اضافه کرد: همچنین باید سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با استقلال بیشتری به فعالیت بپردازد.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم باید نظارت دقیق بر هزینه‌های شهر داشته باشند، ادامه داد: همچنین باید نسبت به اصل بهبود فضای کسب و کار و قوانین تضمین کننده سود کارگذار در اجرای پروژه‌های شهری اصرار داشته باشیم.

وی تاکید کرد:  باتوجه به تنظیم بودجه سال ٩٨ شهرداری اصفهان لازم است توجه ویژه‌ای به پروژه‌های نیمه تمام در مناطق ١٥ گانه داشته باشیم و سپس پروژه‌های محرک اقتصادی تعریف کنیم.

کد خبر 361623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.