تلفات جاده‌ای اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافت/انتقال پایانه امیرکبیر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به همکاری و مشارکت عالی که بین این اداره کل و شهرداری اتفاق افتاده است، اکنون شاهد دوران طلایی حمل‌ و نقل در استان به خصوص شهر اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی خضری، صبح امروز-یکشنبه ۲۵ آذرماه- در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۹۶ استان اصفهان با ۱۰ درصد حمل‌ و نقل بار کشور، رتبه نخست حمل و نقل کالا را به خود اختصاص داده است که این آمار ۴۸ میلیون تن کالا را شامل می‌شود.

وی با بیان این که ۷۰ هزار ناوگان حمل‌ و نقل بار بر اساس شماره گذاری راهنمایی و رانندگی وجود دارد که ۳۵ هزار ناوگان آن دارای کارت هوشمند است افزود: در زمینه حمل‌ونقل مسافر پنج هزار ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و تاکسی بین شهری وجود دارد که ناچار به تردد در شهر هستند و در نتیجه باعث افزایش شدن ترافیک شهری می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: ۴۹ هزار راننده فعال در حوزه حمل‌ و نقل کالا و ۹ هزار و ۵۰۰ راننده در حوزه حمل‌ و نقل مسافر دارای کارت هوشمند صادر شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان هستند.

وی با بیان این که در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد تصادفات جاده‌ای افزایش یافته است، ادامه داد: در سال ۹۶، ۱۴ میلیون و در هشت ماهه نخست امسال نیز هشت هزار و ۵۰۰ نفر توسط ناوگان حمل‌ و نقل مسافر جابجا شده‌اند که این آمار نشان دهنده اهمیت ویژه حمل‌ و نقل در استان است بنابراین اصفهان به عنوان یک کلانشهر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در حوزه حمل‌ و نقل مسافر و کالا است تا بتوان آن را از تنگناها نجات داد.

خضری با بیان اینکه با توجه به همکاری و مشارکت عالی که میان اداره کل و شهرداری اتفاق افتاده است، اکنون شاهد دوران طلایی حمل‌ و نقل در استان به خصوص شهر اصفهان هستیم، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد انتقال توقفگاه سرویس‌ پایانه‌های مساقربری را به خارج از محورهای اصلی شهر داریم تا گره‌های ترافیکی و آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در پایانه جی اقدام به نوسازی ناوگان مسافربری کرده‌ایم، ادامه داد: در اصفهان پایانه‌های کاوه، صفه، جی و زاینده‌رود وجود دارد که ۲۵۰ سرویس در روز که در پایانه کاوه وجود دارد نشان از حجم بالای تردد وسایل نقلیه دارد.

پایانه امیرکبیر به زرین شهر منتقل می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حجم زیادی از حمل و نقل کالا در ترمینال امیرکبیر  انجام می شود و قصد داریم طی دو سال آینده با انتقال این پایانه به زرین شهر و بخشی نیز به آزادگان از حجم ترافیک شهری این بخش بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در ۱۵۰۰ مدرسه جزوه و کتاب برای بسترسازی رعایت نکات ایمنی توزیع شده است، اضافه کرد: در سالهای اخیر تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای، از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است که برای کمتر شدن آن نیازمند فرهنگ سازی بیشتر هستیم تا رانندگان با رعایت نکات ایمنی همچون بستن کمربند ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی و نیز استفاده نکردن از تلفن همراه از جان خود حفاظت کنند که در این راه نیازمند همیاری شهرداری هستیم.

خضری با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد مرکز معاینه فنی رفع مشکل شهرداری درخصوص رفت و آمد به مراکز معاینه فنی برون شهری بوده است، خاطرنشان کرد: اصفهان بعد از تهران دومین شهری است که با مشارکت شهرداری مرکز معاینه فنی تاسیس شده است که به غیر از این مرکز، ۹ مرکز معاینه فنی نیز در شهر وجود دارد؛ این مرکز برای معاینه فنی ناوگان درون شهری ایجاد شده است و اگر شهرداری قصد دارد ناوگان برون شهری را نیز در آن پذیرا باشد می‌تواند پس از احراز شرایط لازم، مجوز این کار را کسب نماید.

وی افزود: در استان اصفهان ۴۵ مجتمع فرهنگی رفاهی وجود دارد و ۲۷ مجتمع نیز در دست ساخت است، تاکید کرد: در این زمینه که رانندگان هنگام خستگی ناشی از یکنواختی جاده، پیش از وقوع حادثه استراحت کنند، باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود و از آنجایی که اکثر حوادث رانندگی در ۳۰ یا ۴۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، لزوم ایجاد چنین مجتمع‌های رفاهی احساس می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورتی که تخلفی از سوی رانندگان و شرکت‌های مسافربری مشاهده نمودند، با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند که این امر نیازمند تبلیغ سامانه توسط شهرداری در سطح شهر برای اطلاع شهروندان است.

کد خبر 361583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.