۳ اقدام ویژه مدیریت شهری برای حمل و نقل شهروندان اصفهانی

امروز -یکشنبه ۲۵ آذرماه- با حضور مدیران شهری از سامانه مدیریت ناوگان اتوبوسرانی و یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مراسم با برگزاری «مسابقه راننده حرفه ای اتوبوس شهری» آغاز شد؛ در این مسابقه از ۲۲ راننده شش نفر به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

مرحله مقدماتی این مسابقه روز جمعه برگزار می شود، در مرحله مقدماتی ۵۸ مشخصه و در مرحله نهایی ۸۰ آیتم برای انتخاب بهترین راننده در نظر گرفته شده است؛ این مسابقات نسبت به مسابقات جهانی رانندگان اتوبوس شهری ۶۰ تا ۸۰ درصد سخت‌تر در نظر گرفته شد.

در این مسابقه راننده اتوبوس شهری علاوه بر طی مسیر پر پیچ خم، میادین و دایره ها، سطل آبی درجه‌بندی شده در داخل هر اتوبوس قرار می‌گیرد که نماد مسافر است، هرچه طی مسیر آب از سطل ریخته شود از امتیاز راننده کم می‌شود؛ این سطل آب نماد مسافر اتوبوس شهری است.

سامانه "BIS" رونمایی شد

سامانه یکپارچه مدیریت اتوبوسرانی «BIS» با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری رونمایی شد. به دنبال رویکرد فرآیندنگر و مدیریت علمی و یکپارچه در سازمان اتوبوسرانی فاز نخست سیستم «BIS» راه اندازی شد؛ در گذشته فرآیند کار اتوبوسرانی کاملا دستی بوده است، اما با سیستم «BIS» بسیاری از امور مکانیزه می شود، دسترسی به اطلاعات و رویکرد دانش محور، تغییر مدیریت سنتی به سیستمی از جمله مزایای استفاده از این سیستم است، فاز دوم این سیستم سال آینده عملیاتی می شود؛ این سیستم تنها در کلانشهر تهران مورد استفاده قرار می گیرد  و در اصفهان به روزتر طراحی شده است.

اتوبوس مخصوص جانبازان و معلولان رونمایی شد

در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های اتوبوسرانی اصفهان، اتوبوس‌های مخصوص جانبازان و معلولان به بهره‌برداری رسید؛ اتوبوس ویژه معلولان به همت بخش خصوصی با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری از امروز برای استفاده افراد توانخواه به بهره‌برداری رسید، البته تا کنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس واحد قابلیت استفاده برای این افراد را دارد.

کیفیت خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل ارتقا می‌یابد

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم گفت: از تاریخ ۲۶ آذرماه به مناسبت روز حمل و نقل تا ۲۹ دی‌ماه به مناسبت روز هوای پاک اتفاقات و رویدادهای زیادی را در حوزه آموزشی، علمی و فرهنگی در سطح شهر شاهد خواهیم بود؛ برنامه های ۳۳ روز حوزه حمل و نقل شهرداری می‌تواند به رشد سطح کیفیت خدمات‌رسانی در این حوزه کمک کند؛ 

وی افزود: "مسابقه راننده حرفه‌ای اتوبوس‌های شهری" به عنوان نخستین رویداد در این زمینه به شمار می‌رود، هدف از برگزاری چنین مسابقاتی افزایش دقت رانندگان است شهروندان و مردم هم باید ببینند که چه کسانی هدایت حمل و نقل شهری را برعهده دارند تا با اطمینان خاطر و آرامش بیشتر سفری همراه با اطمینان داشته باشند. شهروندان باید بدانند آنان تجربه و فن بالایی دارند و حتی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مسابقه راننده حرفه‌ای اتوبوس‌های شهری می‌تواند الگویی برای کسانی باشد که چنین نکاتی را در سطح شهر رعایت نمی‌کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مسابقه برای نخستین بار در ایران انجام می شود و شاید در خاورمیانه این مسابقه میان رانندگان اتوبوس شهری وجود ندارد، البته این مسابقه در برخی کشورها مثل کانادا و آمریکا برگزار شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم رانندگانی با فرهنگ، با شعور، با تجربه و دارای دانش لازم در این عرصه فعالیت می‌کنند، گفت: کسانی که اتوبوس‌ها را می‌سازند تا در خدمت شهروندان باشند، باید این مسابقه را ببینند تا اگر نقایصی در حرکت و اشکالی فنی در ساخت اتوبوس است، این نواقص و اشکالات فنی را رفع کنند. این موارد از فواید و آثار مثبت این مسابقات است.

نوروزی با بیان اینکه  این برنامه‌ها طی ۳۳ روز می‌تواند به رشد سطح کیفیت خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل کمک کند اظهار امیدواری کرد: در این ۳۳ روز و با اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه شاهد رشد و ارتقای سطح فنی، ترافیکی، حمل و نقل و آموزش باشیم، هدف ارتقای سطح خدمات و جلب رضایت شهروندان و تامین آرامش و آسایش آن‌ها است.

وی با اشاره به بازدید از آسایشگاه جانبازان و قول مناسب سازی اتوبوس مخصوص جانبازان گفت: خوشبختانه امروز این قول محقق شده است. دو اتوبوس دیگر نیز در دست مناسب سازی برای معلولان است و به گونه ای مناسب سازی شده که در بیرون از شهر هم خدمات ارائه کند.

شهردار اصفهان افزود: در خرداد ماه سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس نو و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد، امروز نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: اضافه شدن ۱۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری کار بسیار خوبی است، اما نهضت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده کمتر از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است، اما ۱۰ میلیارد تومان بهره اقتصادی دارد.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این فعالیت ها شاهد ناوگان نو، بی نقص و عیب باشیم که موجب کاهش آلاینده ها شود، به طور حتم این فعالیت ها در کاهش آلاینده‌ها نقش موثری دارد، به خصوص در فصل سرما که میزان آلایندگی بیشتر است همه باید تلاش کنیم تا شهروندان از اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه همه مسئولان حوزه خدمات شهری باید تلاش کنند تا وضعیت مناسب تری نسبت به گذشته داشته باشیم، گفت: در روزهای ابتدای فعالیت خود در شهرداری اعلام کردم که تعداد مسافران مترو باید افزایش پیدا کند و به ۱۰۰ هزار نفر برسد، امروز حداکثر بین ۴۰ تا ۶۵ هزار نفر از مترو استفاده می کنند. بنابراین سازمان اتوبوسرانی باید برای احداث ایستگاه های اتوبوس در کنار ایستگاه های مترو برنامه ریزی کند؛ باید کاری کنیم تا از ظرفیت ایجاد شده برای جابه جایی مسافر استفاده شود.

 وی با بیان اینکه پایانه‌های دیگری باید به پایانه‌های شهر اضافه شود، خاطرنشان کرد: پایانه اندیشه، صمدیه و پایانه صفه این ها همه باید به گونه ای باشد که به مسافر برای رسیدن به مترو کمک کند تا بتوانیم با انتقال ۱۰۰ هزار مسافر از سطح شهر به زیرزمین وضعیت ترافیک و آلودگی را بهبود ببخشیم و موجب امنیت و افزایش رضایت مندی شهروندان در سطح شهر شویم.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم کسانی را که از وسیله نقلیه شخصی یا تک سرنشین استفاده می کنند به استفاده از مترو و اتوبوس ترغیب کنیم تا همه در شهری پاکیزه و در هوایی پاک زندگی کنیم و از داستان "آدم و هوا" خوب بهره ببریم.

بهره برداری از ۲ اتوبوس ویژه افراد توان‌خواه در اصفهان

قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بازسازی شده که بهره اقتصادی بیش از ۱۰ میلیارد تومان دارد.

وی با بیان اینکه در خردادماه سال گذشته نیز از ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده رونمایی شد، افزود: با احتساب ۵۰ اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده قبلی می‌توان گفت در یک سال گذشته تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: در سال ۴۶ تنها ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در شهر اصفهان تردد می کرده، اما امروز ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوس شهری وجود دارد.

افتخاری تاکید کرد: امروز در شرایط تحریم با خوداتکایی و همکاری شرکت های خصوصی تحت نظارت مدیران و کارشناسان، پروژه های اتوبوسرانی در حال اجرا است، این پروژه ها اهدافی همچون  توزیع عادلانه خدمات، کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش میزان جابه جایی مسافر، سرویس دهی به روستاها و مناطق محروم را دنبال می کند.

وی از برگزاری مسابقه رانندگان حرفه ای در کنار افتتاح پروژه های این مجموعه گفت: اجرای مسابقه رانندگان حرفه ای برای معرفی شغل شرافت‌مند راهور اتوبوس شهری و افزایش کیفی دوره‌های آموزشی عملی و نظری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به رونمایی از اتوبوس ویژه معلولان اظهار کرد: اتوبوس ویژه معلولان به همت بخش خصوصی از امروز برای استفاده افراد توان خواه به بهره برداری می رسد، البته تاکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس واحد قابلیت استفاده برای این افراد را دارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: دو اتوبوس دیگر ویژه افراد توان خواه به زودی همانند اتوبوس معلولان در سطح شهر اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص اطلاعات حرکت اتوبوس ها گفت: تارنمای مشتریان شرکت واحد اتوبوس رانی به دو صورت آفلاین و آنلاین اطلاعات مقصد و مبدا اتوبوس، کرایه و خطوط اتوبوسرانی را برای اطلاع مسافر و به منظور مشتری مداری در دسترس دارد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: در حال حاضر رویکرد فرآیندنگر و مدیریت علمی و یکپارچه در سازمان اتوبوسرانی در حال اجرا است که سیستم bis از جز شاخص‌ترین آن است، فاز اول این سیستم امسال و فاز دوم آن سال آینده عملیاتی می شود؛ این سیستم تنها در کلان شهر تهران مورد استفاده قرار می گیرد که در اصفهان به روزتر طراحی شده است.

کد خبر 361532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.