مردم با خرید کالای داخلی، حامی تولیدکنندگان و فروشندگان محلی باشند

مبارکه- امام جمعه مبارکه گفت: مسئولان و مردم شهر با تهیه و خرید اجناس مورد نیاز خود از بازار شهر و یا تولیدات شهر به رونق اقتصادی منطقه خود کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه حجت الاسلام سید مهدی موسوی امروز در خطبه های نماز جمعه مبارکه، عرضه کالای داخلی به قیمت مناسب و پرهیز از گران فروشی توسط بازاریان را مهم دانست و گفت: اصناف در عرضه کالای ایرانی و با کیفیت به رشد اقتصادی و حمایت از تولید ملی کمک کنند و مردم نیز با خرید کالای ایرانی، حامی تولیدکنندگان داخلی و فروشندگان محلی باشند.

وی  افزود: اصناف جایگاه مهمی در نظام اسلامی دارند که فعالیت منصفانه و برخورد منطقی آن ها با مردم زمینه ساز رشد اقتصادی هر منطقه است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: اصناف و بازاریان همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کردند، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تلاش کنند.

وی از بازاریان و صاحبان اصناف مختلف شهرستان مبارکه خواست در شرایط سخت اقتصادی حال محرومان و مردم را مراعات کنند.

امام جمعه مبارکه گفت: با توجه به پایین آمدن نرخ ارز، نظارت با دقت بر حوزه تولید و توزیع برای کاهش قیمت کالاها در بازار ضروری است.

وی اظهار داشت: هنگام بالا رفتن نرخ ارز بسیاری از تولید کنندگان داخلی به همین بهانه بدون اینکه محصول آنها مترتب به ارز باشد قیمت کالاهای تولیدی خود را بالا بردند.

موسوی اضافه کرد: اکنون که نرخ ارز پایین آمده باید قیمت کالاها نیز کاهش یابد اما این درحالی است که کاهش های اخیر صورت گرفته در نرخ ارز تاثیر ملموسی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات نداشته است.

وی افزود: هم اکنون علاوه بر مردم کسبه نیز از بالا بودن قیمت ها گلایه مند هستند که این نشان از نبود نظارت در عرصه اقتصاد و یا ناکارآمد بودن نظارت هاست.

امام جمعه مبارکه تاکید کرد: هم اکنون فقط کسانی از شرایط موجود راضی هستند که در این عرصه سودجویی می کنند.

کد خبر 361346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.