عذرخواهی رییس کمیته داوران از اشتباهات داوری لیگ برتر

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه داور پس از اشتباه تأثیرگذار تنبیه خواهد شد، گفت: به طور حتم با داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه تأثیرگذار شوند، برخورد می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان با بیان اینکه با توجه به اشتباهاتی که در هفته اخیر در لیگ برتر فوتبال پیش آمده، باید توضیحاتی ارائه دهم، اظهار کرد: به هر حال، قضاوت امری است که توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد و طبیعی است که هر جا پای بشر در میان باشد، احتمال درصدی از خطا هم وجود دارد؛ همانطور که در جام جهانی هم دیدیم در بالاترین سطح از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده شد.

وی با اشاره به وظیفه کمیته داوران، ادامه داد: کمیته داوران باید اشتباهات داوری را به حداقل برساند و روندی وجود داشته باشد که حق به حق‌دار برسد. در این میان علاوه بر برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، روش‌های دیگری هم در دستور کار است.

اصفهانیان افزود: موضوع استفاده از سیستم VAR با توجه به دستور رییس فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته به شکل اکید مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت. همپنین جلساتی با باشگاه‌ها به‌عنوان میزبان مسابقات و دارنده حق استفاده از ورزشگاه‌ها در روزهای آینده برگزار می‌شود تا عملیاتی شدن این فرآیند به شکل جدی‌تری طی شود؛ البته هنوز درصد عمده‌ای از کشورها از این سیستم بهره نمی‌برند اما تلاش می‌کنیم این موضوع را در کشورمان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: داور وقتی با توجه به عملکرد خوب خود تشویق می‌شود، پس از اشتباه تأثیرگذار نیز تنبیه خواهد شد و به طور حتم با داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه تأثیرگذار شوند، برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: به هر حال هم تیم‌ها حق دارند و هم هواداران و مردم؛ اگر شرایطی در مسابقات به وجود آمده باشد که اشتباه تأثیرگذار رقم خورده است، از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم. به طور حتم تلاش همه جانبه رکن داوری فدراسیون فوتبال بر این مسیر استوار خواهد بود که کیفیت داوری‌ها هفته به هفته افزایش پیدا کند و امیدوارم اشتباهات تأثیرگذار به حداقل برسد.

کد خبر 361334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.