دستیابی به صلح در سایه صنعت گردشگری

صنعت گردشگری به معنای ملاقات انسانها با یکدیگر، فرهنگ و طبیعت است و مهمترین چیزی که در این صنعت شکل می گیرد آگاهی و درک است که به همزیستی و درک متقابل و صلح می انجامد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید احمد محیط طباطبایی، مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این مطلب در پیش همایش تخصصی نخستین همایش ملی توسعه کارآفرینی و کسب و کار هنرهای سنتی و صنایع دستی در بوم گردی گفت: بوم با خاک و سرزمین متفاوت بوده و رابطه مثلث گونه انسان و محیط زندگی او با فضایی است که به آن اکولوژی و با مفهومی بالاتر بوم گفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رکن برای ایجاد یک وضعیت اقتصادی خوب، صلح است و یکی از زیربناهای صلح؛ شناخت حاصل از گردشگری است.

مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری هدف از توسعه گردشگری را ایجاد وفاق بین بومهای گوناگون در ایران و در رویکرد جهانی همزیستی با سایر ملل است.

محیط طباطبایی بوم گردی را درک واقعیت فرهنگی یک منطقه دانست و گفت: با در ک بوم می توان ویژگی های یک منطقه را شناخت و براساس آن رفتار صحیحی داشت.

سید احمد محیط طباطبایی با بیان این نکته که نشناختن بوم و تاریخ یک منطقه و رفتار غلط با آن، مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آورد، به مشکلات محیط زیستی در استان خوزستان اشاره کرد.

وی در پایان اذعان کرد: امروزه در نطنز زعفران کاشته می شود و این یک فاجعه است چون در واقع برای یک سود موقت خاک این منطقه را از بین می بریم.

کد خبر 361300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.