تیغ توطئه و تبانی تیزتر از تیر تروریسم است

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اوج استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی مرزهای کشور خصوصا مرزهای شرقی کشور است و هر اتفاقی رخ دهد آن را با قدرت و قوت پیگیری کرده و جواب‌های دندان شکن داده است.

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره نسبت به حفاظت از مرزهای کشور حساس بوده، اما مرزهای شرقی را با حساسیت و توانمندی بیشتر مورد حفاظت قرار داده است، چراکه در این منطقه با مباحثی چون مسایل تروریستی، موادمخدر و ... مواجه هستیم.

وی افزود: نکته جالب و قابل توجه آن است که قدرت‌های جهانی در خصوص مبارزه با مواد مخدر مدعی بوده و در ظاهر حساسیت نشان می‌دهند، اما در مقابل چشمان آنها در کشور افغانستان سه هزار کارگاه و کارخانه فرآوری مواد مخدر مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به نوعی در ظاهر با افغانستان و فعالیت آنها در حوزه مواد مخدر ابراز مخالفت کرده، اما دست حمایت آنها همواره از مافیای مواد مخدر در این کشور نمایان است و اگر حساسیت بر روی مرزهای شرق کشور وجود نداشته باشد قطعا کشور باچالش‌های جدی مواجه خواهد شد و جوانان کشور به نابودی کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: اوج استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی مرزهای کشور خصوصا مرزهای شرقی کشور است و هر اتفاقی رخ دهد آن را با قدرت و قوت پیگیری کرده و جواب‌های دندان شکن داده است و نباید فراموش کرد در زمانی که طالبان در افغانستان حاکم بودند به خیال پوچ خود کشور رها بوده و برهمین اساس در گوشه‌ای از مرزهای کشور حضور کمرنگی پیدا کردند، اما ارتش و نیروهای مردمی با  قدرت با آنان برخورد کرده به گونه‌ای که آنان تا عمق خاک کشور افغانستان متواری شدند.

کوهکن در خصوص ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه، اضافه کرد: متاسفانه با توطئه و تبانی انجام شده تعدادی از نیروهای مرزبانی کشور در نقطه صفر مرزی در میرجاوه توسط نیروهای تروریستی ربوده شدند، با توجه به اهمیت موضوع از همان روزهای نخست دولت و حاکمیت به مسئله ورود پیدا کرد و در این زمینه مطالبه جدی از کشور پاکستان داشت و دولت پاکستان، ارتش این کشور و...نیز انها را شناسایی کردند و به دنبال پیگیری‌های انجام شده تعدادی از مرزبانان آزاد شدند.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت در اینگونه موارد گاهی اوقات توافقاتی انجام می‌گیرد، چراکه حفظ جان یک سرباز کشور از هر مسئله دیگری مهم‌تر بوده و آرزو می‌کنیم هرچه زودتر با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود دیگر مرزبانان نیز آزاد و به آغوش کشور باز گردند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معمولا تروریست‌هایی که اینگونه گروگان‌گیری‌ها را انجام می‌دهند از نقطه ضعف ورود پیدا می‌کنند و منتظر می‌مانند تا فرصتی را پیدا کرده نیرویی را گروگان بگیرند و در برابر آزادسازی ان گروگان امتیازی را کسب کنند.

وی متذکر شد: تروریست‌ها در این مواقع سعی می‌کنند اگر نیرویی دارند که در کشور بازداشت بوده آزاد شود وآنها خواسته های از این قبیل را دنبال می‌کنند و امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت به موضوع ورود پیدا کرد و نخستین نتیجه پیگیری‌ها نیز آزادی پنج تن از مرزبان و محمد معتمدی از شهرستان لنجان بود.

کد خبر 359488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.