می‌توان به آینده کشتی اصفهان امیدوار بود

لنجان-عضو اسبق تیم ملی و قهرمان کشتی آزاد آسیا گفت: پایه کشتی در استان قوی است و می‌توان به آینده خوب کشتی اصفهان امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، پرونده رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در زرین شهر بسته شد و تیم اصفهان به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در گروه «ب» دست یافت.

با به صدا درآمدن سوت آغاز رقابت‌های مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در گروه «ب» تیم اصفهان با شروع طوفانی خود نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن در میان ۱۰ تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها دارند چراکه کشتی‌گیران آماده‌ این تیم، رقبای خود را یکی پس از دیگری می‌بردند به گونه‌ای که تیم کشتی فرنگی اصفهان در نخستین دیدار خود موفق به شکست ۸ بر ۵ هرمزگان شد و در ادامه، تیم چهارمحال و بختیاری را با نتیجه ۷ بر ۳ از پیش رو برداشت.

فرنگی‌کاران اصفهان سپس تیم کرمانشاه را با نتیجه ۶ بر ۴ شکست دادند و با پیروزی ۸ بر ۲ برابر تیم خراسان شمالی به دیدار فینال راه یافتند و این روند طوفانی اول شدن این تیم را از نیمروز نخست روز دوم این مسابقات محرز کرده بود و با پایان رقابت‌های مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور به میزبانی زرین شهر ورزشکاران و مردم استان اصفهان و شهرستان لنجان خوشحال‌ترین ورزشکاران و تماشاچیان در این رقابت‌ها بودند.

چراکه تیم استان اصفهان با برد ۶ بر ۴ جایگاه نخست این دوره از مسابقات را خود اختصاص دادند و با صعود به گروه «الف» پرونده این پیکارها در گروه «ب» بسته شد. از این‌رو با هادی حبیبی عضو اسبق تیم ملی و قهرمان کشتی آزاد آسیا و دانشجویان جهان و مربی اسبق تیم ملی کشتی به گفت و گو نشستیم که در ادامه ان را خواهید خواند.

نظر شما در خصوص جایگاه ورزش کشتی در استان اصفهان و شهرستان لنجان چیست؟

حبیبی: استان اصفهان در گذشته یکی از قطب‌های کشتی‌فرنگی کشور بود و همیشه در این رشته ورزشی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت به گونه‌ای که کشتی گیران این استان پهناور صاحب عناوین مختلف جهانی و آسیایی بودند و این مهم نشان از سابقه و پیشینه خوب استان اصفهان در این رشته دارد و امیدوارم ورزشکاران این استان با پشتکار و تلاش بتوانند دوباره به آن عقبه و جایگاه ممتاز دست باز گردند و دستاوردهای خوبی برای کشتی کشور داشته باشند.

در روزهای یکم و دوم آذر ماه زرین شهر مرکز شهرستان لنجان شاهد برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در گروه «ب» بود و این مهم در حالی به وقوع پیوست که میزبانی رقابت‌های کشتی در استان اصفهان مدتی به خوبی پیگیری نمی‌شد، اما کشتی اصفهان نیاز به یک حرکت تازه داشت تا با انسجام و برنامه‌ریزی بیشتر بتواند کشتی این استان را مجددا راه بیندازد، برهمین اساس در  دو سال اخیر شاهد هستیم که به همت هیئت کشتی استان اصفهان و هیئت‌های زیر مجموعه این استان خصوصا هیئت کشتی شهرستان لنجان رقابت‌های قهرمانی کشور در این استان برگزار می‌شود که این مهم نشان از حرکت روبه جلو این استان دارد و قطعا میزبانی اینگونه رقابت‌ها به رشد بهینه ورزشکاران منطقه و پیشرفت و توسعه این رشته و حتی دیگر رشته‌ها بیش از پیش کمک خواهد کرد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که کشتی استان اصفهان و شهرستان لنجان بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.

با توجه به ضرورت شناسایی استعدادهای پایه در ورزش، جایگاه کشتی استان اصفهان در این خصوص چگونه است؟

حبیبی: باید توجه داشت ظرفیت‌های اصلی رشته کشتی را باید در سنین پایین جستجو کرد چراکه پایه و اساس کشتی بزرگسالان در سنین خردسالی و نونهالی بنا نهاده خواهد شد و تقویت آن می‌تواند به اعتلای کشتی کمک کند.

در دو ماه اخیر، دو اردوی بسترسازی تیم ملی در استان اصفهان برگزار شد و از سراسر کشور خردسالان و نونهالان بسیاری در این استان اردو زدند و علاوه بر کسانی که رتبه اول تا چهارم رده نونهالان و خردسالان را داشتند استان اصفهان دو تیم به مجموعه این تیم‌ها اضافه کرد و تمرینات مشترکی را در این دو اردوی مختلف داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که پایه کشتی در این استان قوی است و می‌توان به آینده خوب کشتی اصفهان امیدوار بود.

نظر شما در خصوص عملکرد کشتی‌گیران استان اصفهان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور چیست؟

حبیبی:در گروه «ب» مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور، استان‌هایی که در رده‌های نهم تا هجدهم رنکینگ قهرمانی کشور قرار داشتند حضور دارند و هر تیمی که مقام اول و دوم این دوره از مسابقات را به دست اورد می‌تواند به گروه الف صعود کرده و رقابت‌های خود را در آن گروه ادامه دهد و از سوی دیگر رتبه‌های نهم و دهم این گروه نیز به یک گروه پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

امروز شاهد بودیم تیم استان اصفهان با در اختیار داشتن کشتی‌گیران جوان و با انگیزه رتبه نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد و این مهم نشان از پیشرفت کشتی فرنگی در استان اصفهان دارد و با توجه به اهمیتی که هیئت کشتی استان اصفهان و شهرستان لنجان برای کشتی‌گیران قایل هستند آینده خوبی برای کشتی‌گیران این استان در آینده قابل ترسیم است.

میزبانی شهرستان لنجان از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور چگونه بود؟

حبیبی: برای نخستین‌بار طی سالیان گذشته شهرستان لنجان میزبان اینگونه مسابقات بوده، و به خوبی توانست این مسابقات اداره و میزبای کند و از این آزمون سربلند خارج شود. این مهم نوید بخش آینده خوب و درخشان برای کشتی استان اصفهان است. باید توجه داشت میزبانی از رویدادهایی که در حوزه ورزش اول کشور به وقوع می‌پیوندد می‌تواند فتح بابی برای سایر میزبانی‌ها باشد و رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی نیز جزء رقابت‌های مهم به شمار می‌آید که در گروه «ب» آن ۱۲۱ کشتی گیر از ۱۰ استان کشور با مربی و سرپرست حضور داشتند و برای شهرستانی که برای اولین‌بار توانسته میزبانی چنین مسابقات مهمی را داشته باشد کارنامه موفق و قابل قبولی را به دست آورد.

این مسابقات با وجود سختی کار با همکاری مناسب مسئولان ارشد شهرستان لنجان، هیئت کشتی استان اصفهان و شهرستان لنجان و... به خوبی برگزار شد البته در میزبانی هر رویداد بزرگ چون مسابقات قهرمانی کشور مسایل و مشکلات کوچکی نیز وجود دارد که با توجه به گستردگی کار این مسایل طبیعی است، و امیدواریم در آینده اینگونه مشکلات کوچک نیز در شهرستان لنجان برطرف شود و زرین شهر بتواند میزبان مسابقات بزرگتری نیز باشند. با توجه به زیرساخت‌های موجود و پتانسیل خوبی که استان اصفهان خصوصا زرین شهر برای میزبانی مسابقات دارد، با این شروع خوب امیدواریم در آینده نیز رویدادهای بزرگ و بین المللی به میزبانی شهرستان لنجان اتفاق بیفتد.

کد خبر 359462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.