قیمت طلا به بیش از ۱۲۲۷ دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه تحت تاثیر نااطمینانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، در حالی که نااطمینانی های زیادی نسبت به روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده ادامه دارد، قیمت طلا توانسته است روند صعودی خود را برای دومین هفته متوالی حفظ کند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که روز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز جمعه نیز این روند صعودی را حفظ کرده و به بیش از ۱۲۲۷ دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت طلا پس از رشد یک درصدی در هفته گذشته، طی هفته جاری نیز تاکنون ۰.۴ درصد افزایش داشته است. در حالی که پیش‌بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش خواهد داد سرمایه گذاران نسبت به ادامه روند صعودی نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ میلادی شک و تردید زیادی دارند.

چین بار دیگر ادعاهای آمریکا درباره اتخاذ سیاست های تجاری غیرمنصفانه را رد کرده و از رهبران گروه ۲۰ خواسته است تا با سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی مخالفت کنند.

بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر پیش نویس توافق برگزیت به توافق نهایی دست یافته اند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا آلمان و فرانسه طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و نرخ ارز خواهد داشت.

طلا باید بالاتر از ۱۲۴۰ دلار تثبیت شود تا سیگنال خرید داشته باشد

یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که هنوز خیلی زود است که بگوییم روند صعودی قیمت جهانی طلا آغاز شده است.

به گزارش کیتکو نیوز، گرگ هارمون تحلیلگر ارشد موسسه دراگون فلای کاپیتال اظهار کرد: در حالی که طلا هنوز برای حفظ سطح حمایتی ۱۲۲۰ دلاری تلاش زیادی می کند، نمی توان با قاطعیت گفت که روند صعودی قیمت این فلز گران بها آغاز شده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: به نظر من هنوز سیگنال خرید طلا در شرایط کنونی صادر نشده است. طلا باید بالاتر از سطح مقاومتی ۱۲۴۰ دلاری تثبیت شود تا بتوان گفت خرید آن منطقی است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار گرفته است.

پیش‌بینی می شود فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را افزایش دهد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی حاکی است که فدرال رزرو آمریکا احتمالا سال آینده نیز ۲ بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

وی گفت: اگر طلا بتواند بالاتر از سطح ۱۲۴۰ دلاری تثبیت شود، سطح مقاومتی بعدی ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 359456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.