ضرورت توانمندسازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد به دلیل تمرکز بر افزایش کمی این مراکز مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، اقبال صالحی در آیین تجلیل از معاونین و مدیران کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران که موفق به کسب عنوان برتر کشوری شده بود، اظهارکرد: کیفیت بخشی به فعالیت‌ها بیش از توجه افزایش کمی باید مورد توجه باشد زیرا هر برنامه و فعالیتی باید برای جامعه اثربخش باشد.

وی افزود: کیفیت بخشی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد به دلیل تمرکز بر افزایش کمی این مراکز مغفول مانده و نیازمند تغییر نگرش در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، زیرا توجه به افزایش تعداد این مراکز نقشی در رفع مشکلات اجتماعی و گسترش فرهنگ ناب اسلامی ندارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه اگر تعداد کانون‌ها محدود و وظیفه کاری آن‌ها گسترش یابد و با کیفیت شود اثر آن در جامعه مشهود خواهد بود، تصریح کرد: مدیران و ساختار تشکیلاتی این مراکز باید برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری توانمند شوند.

وی ادامه داد: تقویت جایگاه مردمی رفع موانع مالی این مراکز از اهمیت خاصی برخوردار است و برای تامین نیاز مالی آن ها ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور باید برنامه و طرح داشته باشد، زیرا اعتبارات دولتی برای تامین نیازهای آن ها پاسخگو نیست.

وی عدم تناسب اعتبار بخشی و افزایش تعداد کانون‌ها را از دیگر چالش‌های این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متناسب با تعداد و فعالیت این کانون‌ها نیست.

صالحی همچنین با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یکی از کانون‌های شاخص کشور است، اظهارکرد: برنامه‌های این کانون متنوع، متناسب با نیاز جامعه، نظر و سلیقه جوانان و نوجوانان و آمیخته با روح معنوی مسجد است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های این مرکز تنها برای اعضا، مردم شهر و شهرستان نیست، بلکه خدمات جوانان این کانون به استان و در سطح ملی نیز رسیده که توسعه این برنامه ها نیازمند حمایت بیشتر است.

کد خبر 359261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.