تمیزترین آب آشامیدنی متعلق به کدام کشورها است؟

یکی از موضوعاتی که تاثیر بسیار زیادی در سلامت ساکنان یک کشور دارد، تامین کیفیت آب آشامیدنی و به کارگیری بهترین شیوه‌های تصفیه آب آشامیدنی است، به گونه‌ای که سلامت افراد را تضمین کند و خطراتی برای آن‌ها به همراه نداشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آب آشامیدنی یکی از نیازهای ضروری برای سلامت افراد است که متاسفانه در بسیاری از کشورهای جهان، دسترسی راحت و ارزان به آن وجود ندارد یا در صورت دسترسی آلوده و دارای میکروب و املاح و ذرات  مضر است.

اما کشورهایی وجود دارند که کیفیت آب آشامیدنی آن‌ها بی‌نظیر است و اثر منفی کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای سلامت ساکنان آن ندارند. در این گزارش به معرفی کشورهایی می‌پردازیم که آب لوله کشی آن‌ها بهترین کیفیت را دارند و دارای تمیزترین آب هستند:

دانمارک

جالب است بدانید که کیفیت آب آشامیدنی (آب لوله کشی) کشور دانمارک از آب بطری‌هایی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، بهتر است. این کشور لقب تمیزترین آب آشامیدنی جهان را به خود اختصاص داده است و یکی از کشورهایی است که مصرف آب لوله کشی در کافه‌ها و رستوران‌های آن استاندارد است.

ایسلند

کشور ایسلند، سخت‌ترین و دقیق‌ترین شیوه کنترل را برای کیفیت آب دارد و ساکنان این کشور می‌توانند از این موضوع مطمئن باشند که آب آشامیدنی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است. تمیز بودن آب آشامیدنی موضوعی است که مردم کشور ایسلند بسیار به آن افتخار می‌کنند.

گرینلند

کشور گرینلند که سومین کشور جهان به لحاظ برخورداری از آب پاک آشامیدنی است، منابع آب‌های یخ زده را به ساکنان خود عرضه می‌کند؛ همچنین آب آشامیدنی سالم و خالص خود را از دریاچه‌ها و رودخانه‌ها تامین می‌کند.

فنلاند

به گفته اتحادیه اروپا، کشور فنلاند درلیست بهترین کشورهای جهان به دلیل کیفیت بالای آب لوله کشی قرار دارد و مقام چهارم تمیزترین آب آشامیدنی جهان را از آن خود کرده است.

کلمبیا

مقامات کشور کلمبیا تضمین می‌کنند که آب شیرین و تمیزی را برای ساکنان و گردشگران فراهم می‌کنند. آب فاضلاب در این کشور برای صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود.

سنگاپور

کشور سنگاپور به جهت داشتن آب پاک در جهان معروف است. دولت سنگاپور ادعا می‌کند که آب لوله کشی شیرهای این کشور بدون نیاز به تصفیه و پالایش بیشتر، برای مصرف شهروندان مناسب است.

نیوزلند

کشور نیوزیلند دارای سیستم تصفیه پیشرفته‌ای است که تمیزترین و پاک‌ترین آب  آشامیدنی را به طور مستقیم از طریق شیرهای آب خانگی برای ساکنان خود فراهم می‌کند.

کانادا

کشور کانادا که مقام هشتم تمیزترین آب آشامیدنی را در جهان به خود اختصاص داده است، دستورالعمل‌های دقیقی در رابطه با آب آشامیدنی دارد؛ به این معنی که ساکنان این کشور دسترسی نامحدود به آب آشامیدنی تمیز دارند.

انگلستان

انگلستان از جمله کشورهایی است که آب لوله کشی و آب آشامیدنی آن از کیفیت بالایی برخوردار است؛ با این وجود گاهی شهروندان و گردشگران آب بطری را از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند که علت این موضوع طعم آب‌ها است که از مواد معدنی موجود در آن ناشی می‌شود.

کد خبر 358964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.