رونمایی از ۱۰ نرم افزار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: فردا پنج شنبه ۲۴ آبان ۹۷ از دستاوردهای معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شامل ۱۰ نرم افزار و سامانه رونمایی می‌شود.

بهروز ارباب شیرانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نرم افزارها که مربوط به حوزه‌های برنامه‌ریزی، پژوهش، سرمایه انسانی، فناوری اطلاعات و مدیریت آموزش می‌شود از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی، طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات (سیما)، سامانه یکپارچه گردش و مدیریت اطلاعات پروژه های شهری(سیگما)، سامانه نظام ارزیابی عملکرد(QPR)، سامانه مدیریت دانش شهرداری اصفهان، سامانه منابع انسانی(پگاح۲)، سامانه تطبیق شغل و شاغل (نسیم)، سامانه پشتیبانی تصمیم و داشبوردهای مدیریتی، سامانه نقشه پایه شهر، سامانه تعیین موقعیت دقیق مکانی شهر اصفهان (RTK-GPS) و استقرار نظام تعالی سازمانی در شهرداری (EFQM) از جمله نرم افزارها و سامانه‌هایی است که فردا رونمایی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: امروزه ایجاد یک سیستم تعیین موقعیت سریع، دقیق و یکپارچه برای تسهیل مدیریت شهری و ارائه خدمات مکانی به شهروندان امری اجتناب ناپذیر است. در این راستا بسیاری از کشورها، شبکه‌ای از ایستگاههای مختصات‌دار را در سطح ملی یا منطقه‌ای پیاده سازی کرده‌اند که به گیرنده‌های ماهواره‌ای و سیستم‌های ارتباطی مخابراتی مجهز است و به صورت ۲۴ ساعته اطلاعات را دریافت و ثبت می کند بنابراین امکان تعیین موقیعت آنی (بلادرنگ) کاربران در هر ساعت از شبانه روز از طریق این شبکه‌ها فراهم می شود.

ارباب شیرانی درباره کاربردهای سامانه RTK GPS افزود: تولید و بروزرسانی نقشه‌های موضوعی، ناوبری خودرو، مانیتورینگ لغزش سازه ها و ... از کاربردهای وسیع این سامانه است؛ از این سامانه می توان برای نقشه‌برداری های سطح شهر و در پروژه های عمرانی و شهرسازی استفاده کرد. 

وی همچنین درباره سامانه خدمات نقشه‌ای شهرداری اصفهان که فردا رونمایی می شود، گفت: این سامانه با هدف سرویس‌دهی نقشه‌های وضع موجود ملک، عکس های ماهواره‌ای، عکس‌های هوایی، داده‌های مکانی موجود در پایگاه داده شهرداری اصفهان، استفاده کاربران مناطق، معاونت‌ها، سازمان‌های وابسته به شهرداری اصفهان، شهروندان و ارگان‌های خدمات‌رسان در سطح شهر اصفهان طراحی و راه اندازی شده است.

ارباب شیرانی افزود: پایگاه داده مکانی شهرداری اصفهان به عنوان مرجع و منبع غنی از داده مکانی بروز، نیازهای اطلاعات مکانی بسیاری از کاربران و همچنین سامانه های مکان مبنا را برطرف می‌کند؛ این منبع غنی می‌تواند علاوه بر رفع نیازکاربران حوزه‌ی شهرداری،‌ نیازهای نقشه‌ای سایر شهروندان و ارگان‌های خدمات رسان شهر را نیز تامین کند.

وی تصریح کرد: در این سامانه، کاربر بر حسب نیاز خود اقدام به تهیه نقشه از جمله ‌نقشه وضع موجود ملک ، عکسهای ماهواره ای ، عکس های هوایی سال های مختلف در محدوده انتخاب شده می‌کند و با استفاده از این سامانه کاربران می‌توانند با انتخاب محدوده ملک و جستجوی اسامی معابر یا کد نوسازی به نقشه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 358597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.