یکی بود، یکی نبود ویژه برنامه بزرگداشت «توران میرهادی»

رییس اداره مشارکت های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بزرگداشت بزرگ بانوی ادبیات کودک و الگوی ماندگار تعلیم و تربیت «توران میرهادی» همراه با پخش فیلم «یکی بود، یکی نبود» ۲۴ آبان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

فروغ صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آیین بزرگداشت توران میرهادی با پخش فیلم «یکی بود، یکی نبود» درباره این بزرگ بانوی ادبیات کودک و بررسی روند تحول در ادبیات کودک با حضور کارگردان «غلامرضا کتال» و «پروین فخاری نیا» عضو شورای کتاب کودک و فرهنگ نامه همراه خواهد بود.

وی افزود:  هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای چاره اندیشی در این موضوع است و اینکه بیاموزیم چگونه و به چه طریقی می توانیم با یار مهربان و کسانی که برای کتاب و کتاب خوانی کوشیده اند ، ارج قائل شویم.

رییس اداره مشارکت های فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه استاد توران میرهادی یکی از شخصیت های برجسته فرهنگی است که بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان تلاش کرده است، افزود: این شخصیت یکی از چهره‌های ماندگار و تأثیرگذار در سده اخیر است.

وی ادامه داد: توران میرهادی از بنیان گذاران شورای کتاب در سال ۱۳۴۱ و همچنین دبیر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان که تاکنون ۱۷ جلد آن به چاپ رسیده، بوده است.

صادقیان با بیان اینکه توران میرهادی سرانجام در ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵ در سن ۸۹ سالگی شمع وجودش خاموش گشت، گفت: برگزاری نکوداشت چنین استادی همزمان با روز کتاب و کتاب خوانی تلنگری برای تمام دوستداران کتاب و کودک است.

وی تصریح کرد: این برنامه با همکاری مؤسسات سرزمین قصه های کهن، رویش، دیگر و نیکان و با مشارکت اداره مشارکت های فرهنگی اجتماعی از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی  همزمان با روز کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

کد خبر 358552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.