نرخ‌های جدید خرید برق تجدیدپذیر تا پایان آبان‌ماه ابلاغ می‌شود

رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق از ابلاغ نرخ‌های جدید خرید برق تجدیدپذیر تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سیدمحمد صادق‌زاده با اشاره به جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با وزیر نیرو، گفت: پس از افزایش نرخ ارز و نابه‌سامانی‌های چندماه اخیر بازار، نگرانی‌های از سوی بخش خصوصی برای حضور در حوزه تجدیدپذیرها به وجود آمده بود که پس از این جلسه و رویکرد مثبت وزیر نیرو نسبت به حوزه تجدیدپذیرها این نگرانی‌ها نیز برطرف شده است.

وی به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و افزود: در این جلسه اعضای هیئت مدیره این انجمن به عنوان نمایندگان بخش خصوصی فعال در این حوزه معتقد بودند با توجه به افزایش نرخ ارز، گران شدن تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر و در نتیجه افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در احداث این نوع از سیستم‌های ، باید به نوعی نرخ‌های خرید برق تجدیدپذیر نیز اصلاح شود که اساس این موضوع و کلیات آن مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت.

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) تاکید کرد: بر این اساس مقرر شد که ساتبا با همکاری و کمک انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر میزان افزایش نرخ‌های خرید برق را تعیین کنند و نرخ‌ها تا پایان آبان‌ماه توسط وزیر نیرو ابلاغ شود.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کلیت افزایش نرخ مورد تایید وزارت نیرو است ولی مقدار آن باید به گونه‌ای باشد که این وزارتخانه و منابعی که برای تجدیدپذیرها در نظر گرفته شده بتواند کفاف پرداخت آن را بدهد. از این رو پیش‌بینی می‌کنیم عملا رقمی بین افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خرید برق تجدیدپذیرها مورد تایید وزارت نیرو قرار بگیرد تا پرداخت‌های صورت‌حساب‌ها را امکان پذیر کند

لزوم تخصیص کامل بودجه خرید تضمینی برق با اصلاح قانون بودجه

صادق‌زاده لزوم تخصیص کامل بودجه خرید تضمینی برق با اصلاح قانون بودجه برای سال ۹۸ را به عنوان مصوبه دیگر این نشست برشمرد و افزود: در سال گذشته نسبت به تخصیص منابع این حوزه مشکلاتی به وجود آمده بود که در سال‌جاری شرایط تا حدودی بهتر شده ولی با این وجود همچنان به شکل کامل برطرف نشده است.

وی ادامه داد: به هر حال منابع این بخش توسط مردم تامین می‌شود و آن را توسعه می‌دهند. این صنعت باعث رشد، عزت و آبروی کشور ماست و انتظار داریم تخصیص‌ها، منابع این بخش و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در قوانین بودجه سنواتی دچار مشکل نشود.

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط امسال نسبت به سال گذشته مناسب‌تر شده است امیدواریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه این موضوع هر چه زودتر به صورت کامل اصلاح و برطرف شود و بخش خصوصی به جهت تخصیص منابع عوارض برق در توسعه تجدیدپذیرها نگرانی نداشته باشند.

کد خبر 358517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.