انتقال و بهره‌برداری عملیاتی از مرکز داده شهرداری اصفهان

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان از انتقال و بهره برداری عملیاتی از مرکز داده شهرداری خبر داد و گفت: مرکز داده با برقراری و مدیریت ارتباطات زیرساخت ساختمان‌های شهرداری، در حال ارائه سرویس عملیاتی به سامانه‌های مجموعه شهرداری اصفهان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، با تلاش شبانه روزی مدیران، کارشناسان و کارکنان این سازمان در کمتر از ۷۲ ساعت، سایت موقت مرکز داده شهرداری اصفهان به سایت اصلی منتقل و کلیه سامانه‌ها و خدمات الکترونیکی شهرداری برقرار شد.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان در این باره گفت: مرکز داده (Datacenter) شهرداری اصفهان با برقراری و مدیریت ارتباطات زیرساخت ساختمان‌های شهرداری، در حال ارائه سرویس عملیاتی به سامانه‌های مجموعه شهرداری اصفهان است.

بهروز ارباب شیرانی با بیان اینکه سابقه راه‌اندازی مرکز داده شهرداری به سال۱۳۷۰ باز می‌گردد، اضافه‌کرد: مرکز داده اولیه شهرداری بر اساس نیازها و استانداردهای گذشته طراحی و راه اندازی شده بود و با مستهلک شدن تجهیزات، مصرف بالای انرژی، نایاب بودن قطعات و جهت افزایش ضریب اطمینان و  اینکه شرایط گذشته توانایی و ظرفیت پوشش نیازهای شهرداری را نداشت، پروژه" ارتقاء و بهبود مرکز داده شهرداری اصفهان" در سال ۱۳۹۲ در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این باره تصریح کرد: بر این اساس ابتدا لازم بود تجهیزات قبلی به فضایی ایمن منتقل و عملیات بهینه‌سازی آغاز شود که در این خصوص پس از راه اندازی سایت موقت، در یک عملیات حیاتی و بدون ایجاد خلل در امور جاری شهرداری و  با کوتاهترین قطعی ممکن (حدود ۳ ساعت) تجهیزات موجود به سایت موقت منتقل و راه اندازی شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه ارتقاء مرکز داده شهرداری توضیح داد: با توجه به ابعاد وسیع و حیطه‌های کاری متنوع، اجرای این پروژه در قالب دو فاز اصلی برنامه‌ریزی شد که اجرای فاز اول آن با عنوان "ارتقاء زیرساخت فیزیکی" در پایان سال ۱۳۹۵ به اتمام رسید و در ادامه اجرای فاز دوم پروژه با عنوان "توسعه بخش اکتیو" مرکز داده آغاز شد.

ارباب شیرانی با اشاره به اتمام بخش اول فاز دوم این پروژه در آبان ماه سال جاری اضافه کرد: این بخش شامل طراحی کامل اکتیو و سرویس های سایت جدید مرکز داده، تأمین و راه اندازی تجهیزات حداقلی سایت جدید و انتقال سایت موقت به سایت اصلی و بهره‌برداری نهایی و عملیاتی از مرکز داده شهرداری بود.

وی ضمن ابراز خرسندی از انجام موفق این بخش از پروژه تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران این سازمان طی برنامه‌ای فشرده ظرف مدت ۱۰ روز مقدمات انتقال مرکز داده از سایت موقت به سایت اصلی فراهم و عملیات اصلی انتقال در ایام تعطیلات هفته گذشته با فعالیت شبانه روزی انجام شد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه گام مهم دیگری در جهت تأمین زیرساخت های حیاتی شهرداری و خدمات رسانی به شهروندان شهر اصفهان برداشته شود.

کد خبر 358502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.