سند جامع شهر هوشمند ظرف ۳ ماه آینده تدوین می‌شود

دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت تهیه سند جامع شهر هوشمند در ارائه بهتر خدمات شهری گفت: سند جامع شهر هوشمند اصفهان ظرف سه ماه آینده تهیه و تدوین می‌شود.

مهدی بهروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه جامع شهر هوشمند تا پیش از این به صورت مدون وجود نداشت، اما به دلیل ضرورت، تهیه این طرح در شورای شهر به تصویب رسید و مقرر شد ظرف سه ماه آینده طرح جامع شهر هوشمند با مشارکت ستاد شهر هوشمند و اعضای شورای شهر تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه محیط زندگی هوشمند، شهروند، حاکمیت، حمل و نقل و اقتصاد هوشمند از جمله شاخصه‌های شهر هوشمند است، افزود: این شاخص‌ها باید بر اساس نیازها همچنین پتانسیل‌های شهر و شهرداری اولویت‌بندی، نقش و جایگاه هرکدام مشخص تا براساس آن پروژه‌های مبتنی بر شهر هوشمند تعریف شود.

دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان درباره روند اجرای کار توضیح داد: برخی از معاونان شهرداری و مسئولان دستگاه‌های تخصصی شهرداری عضو این ستاد هستند به علاوه دفتر شهر هوشمند از پتانسیل متخصصان شهرداری و نخبگان علمی حوزه شهر هوشمند استفاده خواهد کرد تا طی سه ماه آینده این سند تهیه شود.

بهروزی ادامه داد: در تهیه سند جامع شهر هوشمند باید چند وجه در نظر گرفته شود؛ در ابتدا باید رویدادهایی که هم اکنون درحوزه هوشمندسازی در شهر اصفهان رخ داده، در نظر گرفته و سپس ملزومات این حوزه در آینده پیش بینی شود؛ در عین حال شاخص‌های کمی و کیفی نیز باید مد نظر قرار گیرد تا میزان پیشرفت فعالیت‌ها براساس آن پایش شود.

وی با بیان اینکه توان بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های شهری نیز باید در این سند مد نظر قرار بگیرد، اضافه کرد: سند جامع شهر هوشمند ابعاد مختلفی دارد و تنها به شهر و شهرداری محدود نمی‌شود بلکه بخش خصوصی، فعالیت حوزه نخبگان و سایر دستگاه‌ها در حوزه شهری هم باید در این سند لحاظ شود و جایگاه ویژه خود را داشته باشد.

دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان گفت: بر اساس الزام شورای اسلامی شهر اصفهان این سند جامع باید تا سه ماه آینده تهیه شود بنابراین تلاش ستاد شهر هوشمند براین است تا ظرف مدت زمان تعیین شده این کار انجام بگیرد.

بهروزی گفت: هم اکنون برنامه‌های شهر هوشمند بر اساس نیازهای دستگاه‌ها و بهره‌برداران حوزه شهر بوده و متاسفانه یک برنامه مدون در این زمینه وجود نداشته است، بنابراین این سند باید هرچه زودتر تهیه تا از کارهای جزیره‌ای اجتناب شود.

وی در تعریفی از شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند، شهری است که فعالیت های انجام شده در آن بر اساس سیستم‌های اطلاعاتی، تسهیل‌کننده فرآیندها باشد، بنابراین اطلاعات تولید شده در حوزه‌های مختلف شهر باید به گردش گذاشته و از این اطلاعات با تحلیل‌های بیشتر مجدد استفاده شود تا خدمات و سرویس‌های بهتر و متنوع‌تری با استفاده از فناوری اطلاعات در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 358386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صفزی IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    عالی است انشاالله که موفق بشود در پیشرفت این طرح