تشکیل خانه احزاب عملی نشد/ استاندار بعدی به داد ورزش اصفهان برسد

استاندار اصفهان گفت: از زمانی که در استانداری اصفهان شروع به فعالیت کردیم به دنبال جذب نیروهای جوان بودیم و فرماندارانی که انتخاب کردیم، انصافاً خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز دوشنبه- ۲۱ آبان ماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران در مورد راه‌اندازی پروازهای خارجی و پرواز سن‌پترزبورگ که قرار بود از تیرماه راه بیفتد، اظهار کرد: در این مدت نرخ بلیط‌های خارجی تقریباً با افزایش دو، سه برابری روبه‌رو شد و افزایش نرخ ارز تمام محاسبات ما را بر هم زد. همچنین بر اثر تشدید ایران‌هراسی که انجام شد، نتوانستیم به برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده دست یابیم.

وی ادامه داد: گروه‌هایی که از طریق آژانس‌ها به شکل گروهی از پرواز اتریش به اصفهان سفر می‌کردند، کاهش یافت، البته تعداد سفرهای انفرادی در حال افزایش است.

مهرعلیزاده در مورد انتصابات جدید در حوزه بخشداران گفت: جدیداً انتصابات خاصی نداشته‌ایم، از روزی که مشغول به فعالیت در استانداری اصفهان شدیم در جهت جوانگرایی و به کارگیری فرمانداران، بخشداران و مدیران جوان کار کردیم و فرمانداران جوانی را به کار گرفتیم که در کار خود موفق بوده و انصافاً خوش درخشیدند.

استخدام‌های بی رویه در دولت‌های نهم و دهم دست ما را بست

وی افزود: به منظور کادرسازی در رده‌های پایین‌تر مجموعه باید نیرو می‌گرفتیم، اما در حال حاضر اجازه جذب حتی یک نیرو با هر قراردادی را نداریم، متأسفانه در دولت‌های نهم و دهم بار زیادی از نظر جذب نیروی انسانی به دولت تحمیل شد و در حال حاضر دولت نیروهای مازاد دارد و از پس پرداخت‌ها بر نمی‌آید، به همین دلیل هم اجازه جذب نیروی جدید نیست.

استاندار اصفهان اضافه کرد: البته به منظور جذب نیروهای جوان و نیروسازی در رده‌های کارشناسی به سازمان امور اداری استخدامی کشوری فشار آوردیم و در نهایت این اجازه به ما داده شد که در حد ۱۰، ۱۵ نفر بتوانیم نیروی جدید جذب کنیم، اما برابر قوانین موجود برای نیروهای ساده کارشناسی معمولی اجازه نمی‌دهند نیروی جدیدی به‌کارگرفته شود.

وی افزود: برای نیروهایی مثل بخشداری و مدیرکل استثناهایی را از نظر برخی قوانین پیدا کرده و مجوزهای ۱۰، ۱۵ نفر را دریافت کردیم و استانداری اصفهان نخستین استانداری در کشور بود که موفق به اخذ این مجوز شد؛ بدیهی بود که برای این پست‌ها از بخشداران جوان استفاده کنیم؛ جوانانی که نه تازه دیروز از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشند و نه افرادی مثل خودم که سن آن‌ها حوالی ۶۰ سال است. البته تاکنون این افراد تازه به‌کارگرفته شده مشغول به فعالیت نشده‌اند و باید مراحل اداری را طی کنند.

در مقابل کم مصرفی در اصفهان، آب به یزد برده شد

استاندار اصفهان در مورد اینکه در مقابل کم مصرفی در اصفهان و استان، آب به یزد برده شد، گفت: سهمیه هر استان مشخص است. واقعیت این است که باید مدیریت بهینه مصرف صورت گیرد، قرار نیست برنج‌کاری در لنجان را توسعه دهیم. همچنین دولت اخیراً تصریح کرده که کشت برنج به جزء مناطق شمال کشور در مناطق دیگر خلاف و ممنوع است. با وجود اینکه تنها شغل کشاورزان لنجانی کشت برنج است یا به تازگی برای کشت برنج وام گرفته‌اند و البته به حق هم است، اما باید بدانیم که لازم است این رویه را تغییر دهیم و باید هر کسی به اندازه سهمیه مشخص شده برداشت کند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: اعتراف می‌کنم با طرح‌های محدودکننده، برخی کارهای سنتی مطابق با عادات مردم تغییر می‌کند، اما ناگزیر هستیم با کنترل بهینه با همین میزان حداقل آب به نتیجه برسیم.  همچنین در شرق هیچ گونه مجوز صنعت نوپا نداده و نخواهیم داد.

به خاطر تأخیر در تعیین مکان تجمعات اعتراضی عذر خواهی می کنم

وی در پاسخ به خبرنگار ایمنا در خصوص مشخص کردن مکانی در اصفهان برای اعتراضات مردمی، گفت: طبق مطالعاتی که انجام گرفت، در نهایت یک مکان در پارک شهیدرجایی با ابعاد معین را مشخص کرده‌ایم و طراحی‌های اولیه نیز صورت گرفته است و تنها در ابلاغ آن به شهرداری کمی تأخیر داشتیم که از این بابت هم عذرخواهی می‌کنیم، طی همین یکی دو روز به شهرداری ابلاغ خواهیم کرد تا خیالمان راحت باشد که جلوی چشم خودمان این کار انجام شده است.

تشکیل خانه احزاب عملی نشد

مهرعلیزاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا در خصوص تشکیل خانه احزاب در اصفهان، گفت: نتوانستیم محلی برای خانه احزاب فراهم کنیم. یکی، دو مکان مشخص شده بود که توافق کردیم برای این کار بدهند، اما در نهایت به درد کار دیگری خورد و تشکیل خانه احزاب انجام نشد.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال سوم خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه در مدت زمان حضورتان در استانداری اصفهان اقدامات خاصی برای حل مشکلات موجود در حوزه ورزش استان انجام ندادید و اصلاً در این حوزه ورود نکردید، تصریح کرد: این موارد را برای استاندار بعدی بگذارید. می‌توانم بگویم در این مدت بیش از ۷۰ درصد وقتم را برای موضوع آب گذاشتم و حق هم همین بود و در نتیجه فرصت رسیدگی به بخش‌های دیگر نشد.

در همراهی مدیریت شهری مشکل خاصی وجود نداشت

وی در مورد نحوه تعامل با مدیریت شهری تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان تا اندازه زیادی هماهنگ بود. من روحیه‌ای پیگیر و عجول دارم، این در حالی است که در بدنه کاری اصفهان نوعی سنگینی و بروکراسی طویل وجود داشت که معتقد بود عجله‌ای برای کار نیست و این موضوع خسته‌کننده بود، اما در مجموع در همراهی مدیریت شهری مشکل خاصی وجود نداشت.

کار نشدنی در اصفهان زیاد است، البته می‌توانست انجام شود، اما نشد

استاندار اصفهان ادامه داد: همیشه گفته‌ام یک مدیر یا مسئول نباید به خاطر دریافت ترفیع و جایگاه خود و کسب آرای بیشتر، منفعت عمومی مردم را زیر سوال ببرد. انصاف آن است که کاری که انجام می‌دهیم در جهت نفع مردم باشد؛ اگر در این مسیر ارتقاء درجه‌ای هم به دست آید که چه بهتر، اما در مجموع نباید تصمیم‌گیری‌ها در جهت نفع شخصی باشد چرا که منفعت‌طلبی‌های فردی اثرات سوء دارد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه برای تشکیل دولت‌خانه فرصت نکردیم کاری انجام دهیم، گفت: در حوزه گرانی‌ها، تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها، جلوگیری از احتکار و ... حتی سرکشی در ایام نوروز در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها کارهای زیادی انجام دادیم. قیمت‌های کنونی اجناس در اصل قیمت‌های واقعی است که با افزایش زیادی روبه‌رو است، البته در کل کشور همین افزایش قیمت را شاهد هستیم که مردم را با نگرانی‌هایی مواجه کرده، هدف اصلی دشمن نیز نگران کردن مردم بوده است.

وی افزود: بارها گفته‌ام در اصفهان کار نشدنی در هیچ حوزه‌ای از جمله علمی، تحقیقاتی، آموزشی، ابتکار عمل، اقتصادی، هنری و ... نداریم چون اصفهانی‌ها در حوزه‌های مختلف واقعاً سرآمد هستند و اگر اراده کنیم، کار انجام می‌شود، اما کار نشدنی در اصفهان زیاد است که می‌توانست انجام شود، اما نشد. کار مزمن و انباشته شده زیادی در اصفهان وجود دارد که فرصت‌های زیادی را از دستمان گرفت و می‌توانست انجام شود.

کد خبر 358381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.