بیش از ۷ هزار نفر در شهرضا عضو کتابخانه‌ها هستند

شهرضا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: هفت هزار و ۲۶۶ نفر از شهروندان شهرضایی عضو کتابخانه‌های نهادی و مشارکی زیر نظر نهاد کتابخانه‌های کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، فاطمه پورخاقان امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با اشاره به وجود پنج باب کتابخانه نهادی و شش باب  کتابخانه مشارکتی در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۹ هزار و ۴۳۵ نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرضا موجود است.

وی از ساخت سه کتابخانه جدید در شهرضا خبر داد و افزود: کتابخانه‌های «خمینی‌آباد» و محله «سروستان» تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این در حالی است که ۵۰ درصد از مراحل ساخت و ساز کتابخانه بخش منظریه نیز انجام شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا از عضویت هفت هزار و ۲۶۶ نفر از شهروندان در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۵۱۵ نسخه کتاب، توسط این اعضا به امانت گرفته شده است.

پورخاقان با بیان اینکه مجموع زیربنای کتابخانه‌های نهادی، مشارکتی و در حال راه‌اندازی شهرضا شش هزار و ۱۲۱ متر مربع است، یادآور شد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس شهرستان، با بیش از سه هزار عنوان کتاب، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ایجاد شده است.

وی از اهدای شش هزار جلد کتاب از سوی مردم شهرضا در یکسال گذشته به کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از طلاب شهرستان ۶۰۰ جلد کتاب به ارزش پشت جلد سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا اهدا کرده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا اظهار کرد: ایجاد ایستگاه‌های مطالعه کتاب در شهرستان از سال ۹۲ و با تأسیس  دو ایستگاه در درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی و بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شروع شد.

پورخاقان با بیان اینکه کتاب‌های این ایستگاه‌ها در هر ۱۵ روز شارژ می‌شود، اظهار کرد: ادارات و نهادها می‌توانند با ایجاد سازه ایستگاه مطالعه، کتاب مورد نیاز را از اداره کتابخانه‌های شهرستان تقاضا کنند.

وی خاطرنشان کرد: حواله تخصیص ۶۵۰ جلد کتاب از انبار کتاب استان اصفهان به کتابخانه‌های شهرستان به ارزش پنج میلیون تومان، با مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تأمین شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با تأکید بر ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌ای این شهرستان تصریح کرد: پس از رایزنی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت، دستور واگذاری قطعه زمینی از شرکت نفت شهرستان به کتابخانه علامه طباطبایی، صادر شده است.

پورخاقان با اشاره به برگزاری نشست‌های کتابخوان در یکسال گذشته، تأکید کرد: در این مدت ۱۳۴ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای، دو نشست دفاع مقدس همراه با رونمایی کتاب، یک نشست کتاب‌خوان بانوان و نشست‌های کتاب‌خوان فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار شده است.

وی درخصوص اعتبارات اختصاص یافته به نهاد کتابخانه‌های این شهرستان، تصریح کرد: ۲۹.۵ درصد بودجه اختصاص یافته از اعتبارات توازن، ۶۱ درصد بودجه الزامات و ۶۲ درصد اعتبارات  تملک دارایی محقق شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه امسال تجهیزاتی به ارزش ۳۴ میلیون تومان برای کتابخانه‌های شهرستان خریداری شده است، یادآور شد: مجموعا ۱۷۸ میلیون تومان از اعتبارات کتابخانه‌ای شهرستان، محقق شده است.

پورخاقان با اشاره به سند مطالعه ۱۴۰۴ تصریح کرد: تا آن زمان باید ۳۵ درصد جمعیت شهرضا عضو  کتابخانه‌های عمومی شهرضا شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی گنجینه کتاب‌های مؤلفان شهرضا، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۴۷۷ عنوان کتاب از ۳۰۷ نویسنده در این گنجینه گردآوری شده که ۸۴ اثر مربوط به ۵۲ نویسنده زن، ۳۹۳ نسخه مربوط به ۲۵۵ نویسنده مرد و ۳۳ اثر از ۱۹ نویسنده روستای اسفرجان است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا در ادامه با تأکید بر ضرورت همکاری نویسندگان این شهرستان در غنی‌سازی این گنجینه، اظهار کرد: مؤلفان شهرضایی یک نسخه از آثار تألیفی خود را به این گنجینه هدا کنند تا علاوه بر  رونمایی در برنامه «فروغ صبح دانایی»، میراثی برای آیندگان برجای ماند.

پورخاقان با بیان اینکه امسال هزار و ۸۱۲ نسخه کتاب دو جلدی «قطره‌ای از دریای معرفت» از «آیت‌الله نجفی قمشه‌ای» به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا شد، تصریح کرد: در سال گذشته از ۴۰ اثر مولفان شهرضا در برنامه فروغ صبح دانایی (۲) رونمایی شد.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، خاطرنشان کرد: «حال خوش خواندن» به عنوان شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب انتخاب شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای، شهرستانی و کتابخانه‌ای و مسابقات نقاشی و کتاب‌خوانی با موضوع کارآفرینی را از برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان برشمرد.

کد خبر 358365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.