دشمنان از قدرت معنوی ایرانیان در منطقه هراس دارند

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا پس از شکل گیری جمهوری اسلامی مایه رشد کشور شد و با وجود فشارهای مختلف اما مردم روی پای خود ایستادند و امروز در کشور با وجود تحریم ها کارهای بزرگی برای پیشرفت کشور به دست جوانان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در نشست بصیرتی با اشاره به روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه است، اظهار کرد: باید توجه داشت این هجرت اتفاق میمون و مبارکی است چراکه این رویداد مهم نقطه عطفی در آغاز تشکیل حکومت اسلامی به دست پیامبر (ص) بود از این جهت مشرکان از حاکمیت اسلام احساس خطر کرده و نقش قتل پیامبر را طراحی کردند.

وی افزود: هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه با زمینه سازی قبلی در بیعت عقبه اول و دوم با مردم یثرب رخ داد و۷۳ مرد و زن در مدینه با حضرت بیعت کرده و بزرگان یثرب نیز پیامبر را به یثرب دعوت کردند، در این میان مشرکان در تلاش بودند اجازه هجرت مسلمانان به یثرب را ندهند، اما موفق نشدند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: مشرکان به دلیل هراس از روند پیشرفت اسلام و روی اوردن مردم به اسلام در مکانی به نام درالندوه جمع شده و ۴۰ نفر از آنها تصمیم به قتل پیامبر(ص) گرفتند و قرار شد از هر قبیله ای یک نفر مامور شود و با هم حضرت را در بسترش به شهادت برسانند.

وی ادامه داد: وقتی مشرکان وارد منزل پیامبر اکرم(ص) شدند دیدند امیرالمومنین علی(ع) به جای پیامبر در بستر است و نقشه آنان خنثی شد در این میان از این واقعه باید درس  گرفت که اسلام دین منطق و محبت بوده و دل های مردم علی رغم دشمنی دشمنان فوج فوج به اسلام گرویدند چراکه دین اسلام بر مبنای منطق و عقل و محبت بنا نهاده شده است.

فرهنگ اضافه کرد: هراس مشرکان از تشکیل حکومت اسلامی بدان معنا است که وقتی استکبار احساس کرد اسلام ایدئولوژی و برنامه دارد و برنامه آن هدایت مردم و جلوگیری از ظلم و تجاوز بوده احساس خطر کردند چراکه حکومت اسلامی با منافع آنان متضاد است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجویان، عنوان کرد: ۴۰ سال مبارزه تمام عیار امریکا با جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌ای جز شکست و رسوایی امریکا نداشت، حال باید سوال کرد چرا آمریکا با تمام قدرت پوشالی خود در برابر ایران اسلامی شکست خورده است، این مهم به دلیل آن است که آنها نتوانسته برای کشور تصمیم گیری کنند در حالی که امریکا برای همه کشور تصمیم گیری می کند، اما تنها کشوری که نتوانسته در تصمیم گیری های آن دخالتی داشته باشد ایران است.

امام جمعه باغبادران با اشاره به شکست سنگین امریکا در جنگ اقتصادی، گفت : هدف امریکا از راه اندازی جنگ اقتصادی تسلیم کردن ایران در برابر خواسته های نامشروع خود بود از این رو وقتی متوجه شدند مردم ایران در برابر آنها تسلیم نمی شود تحریم ها را علیه ایران اسلامی آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا پس از شکل گیری جمهوری اسلامی مایه رشد کشور شد و با وجود فشارهای مختلف اما مردم روی پای خود ایستادند و امروز در کشور با وجود تحریم ها کارهای بزرگی برای پیشرفت کشور به دست جوانان انجام گرفته است.

فرهنگ افزود: امروز شاهد افول قدرت نرم امریکا هستیم و با این روند در آینده شاهد فروپاشی اقتصاد آنان خواهیم بود از سوی دیگر از نظر وضعیت اجتماعی نیز فساد و بی بند وباری جامعه امریکا را به تباهی کشانده همچنین قتل و جنایت به راحتی با خرید اسلحه و کشتن افراد در ملا عام در این کشور به وقوع می پیوندد که همه اینها نشانه افول امریکا است.

وی تصریح کرد: آمریکا با سر پوش گذاشتن بر مشکلات و مفاسد اخلاقی و اقتصادی خود بوده و کم شدن قدرت معنوی آنان در منطقه و حتی اروپا کابوس قدرت و برتری بر دولت‌ها را از دست داده و به زودی شاهد افول حقیقی و از بین رفتن قدرت پوشالی  او خواهیم بود.

کد خبر 358102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.