تحریم آمریکا علیه ایران پذیرفتنی نیست

رییس جمهوری ترکیه تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران را غیرقابل قبول خواند و آن را در راستای بر هم زدن نظم جهانی دانست.

به گزارش ایمنا، رجب طیب اردوغان در نشست اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس ملی ترکیه با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران با انتقاد از اجرای دور دوم تحریم واشنگتن افزود : نمی خواهیم در یک دنیای امپریالیست زندگی کنیم. ترکیه در اجرای تحریم های اعلام شده علیه ایران، با آمریکا همراهی نخواهد کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز که به ژاپن سفر کرده است، امروز در مصاحبه با خبرنگاران در مرکز مطبوعات ملی ژاپن مجازات مردم ایران با استفاده از حربه تحریم را ناعادلانه و غیرمنصفانه خواند و گفت: تحریم آمریکا علیه ایران نتایج خاصی نخواهد داشت.

وی با بی نتیجه خواندن تحریم آمریکا علیه ایران، گفت و گوی معنادار را موثرتر از تحریم‌ دانست و این امر را موضع اصولی ترکیه اعلام کرد.

این مقام ترکیه همچنین تلاش برای منزوی کردن ایران را کاری غیرعاقلانه و خطرناک دانست و تاکید کرد: دستیابی به سازش عاقلانه‌تر از تحریم است و معتقدیم که این تحریم‌های یکجانبه کشورهای همسایه و بیشتر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع:ایرنا

کد خبر 357990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.