۱۳ آبان تجلی ولایت‌پذیری ملت ایران علیه استکبار است

لنجان-امام جمعه زرین‌شهر گفت:در روز ۱۳ آبان بصیرت و ولایت‌پذیری امت ایران خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجویان به منصه ظهور رسید و این مهم در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن آمریکا مظهر استکبار از ایران نقش اساسی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در سخنرانی راهپیمایی ۱۳ آبان در زرین شهر این روز را مظهر استکبارستیزی ملت ایران دانست و اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه یادآور رویدادهای تأثیرگذار و مهم بر فرآیند انقلاب اسلامی است چرا که در این روز حوادث مهمی رخ داد که در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی، نقش اساسی داشتند و در این روز، فرزندان شجاع این مرز و بوم با الگوپذیری از قیام اباعبدالله الحسین(ع) لبیک گوی ولایت فقیه زمان خود شدند و در برابر ظلم و ستم ایستادند.

وی افزود: سه رویداد مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ و حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران هر یک نقطه عطفی در روند استکبارستیزی ملت ایران است از این رو بازخوانی رویداد تاریخی و پراهمیت ۱۳ آبان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه زرین شهر ۱۳ آبان ۱۳۵۷ را روز شکوفا شدن ایمان، شجاعت و ایستادگی دانش آموزان و دانشجویان دانست و تصریح کرد: در این روز بصیرت و ولایت پذیری امت ایران به ویژه دانش آموزان و دانشجویان به منصه ظهور رسید و این مهم در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت.

وی ادامه داد: همه اندیشمندان دو عامل استبداد داخلی و وابستگی به بیگانگان را عامل عقب ماندگی بسیاری از کشورها می دانند، استبداد داخلی که از ۲۰۰ سال پیش برای ماندگار شدن خود به عامل بیگانه تکیه کرد و عامل دومی را تحت عنوان وابستگی به بیگانگان را خلق کرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان از میهن اسلامی بریده شد و این مهم تنها با رهبری امام خمینی(ره)، تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت و ولایت پذیری ملت همیشه در صحنه ایران رقم خورد.

باقریان عنوان کرد: در گذشته با توطئه استکبار جهانی و ایجاد قحطی و گرسنگی ساختگی که در سراسر ایران گسترش می‌یابد، شیوع بیماری‌هایی چون وبا و طاعون را رقم می زند که در براساس اسناد ارایه شده حدود ۹ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ بیست میلیون نفری ایران در این توطئه نگین، کشته می شوند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: استکبار جهانی همواره برای نابودی استعدادهای کشور برنامه ریزی داشته است و نقش دانش آموزان و دانشجویان در رسوایی این توطئه ها نقش اساسی بود و باعث شد با پیروزی انقلاب اسلامی دست استکبار از میهن اسلامی کوتاه شود.

وی یادآور شد: امروز جهانیان شاهد هستند که چگونه استکبار جهانی سوار بر عربستان سعودی شده است و آنان را گاو شیرده می نامد و توهین های بسیاری به آنها می کند، اما در ۴۰ سال اخیر به هیچ عنوان جرات نکرده اند با ملت ایران اینگونه رفتار کنند و به صورت دستوری مسئله ای را دنبال کنند در حالی که همواره توطئه های خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال کرده اند.

باقریان متذکر شد: دانش آموزان و دانشجویان میهن اسلامی با خون پاک خود در ۱۳ آبان هزاران رزمنده چون سرداران شهید حسین قجه ای، بیژن طاهری، محمدعلی باغبان، محمدعلی شاهمرادی، ابراهیم خلیلی و شهیدان مدافع حرم همچون پویا ایزدی تربیت کردند و توانستند شاخ استکبار را در منطقه بشکنند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان و دانشجویان گفت: معظم‌له در این دیدار فرمودند: «افول امریکا به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده است و در سوی دیگر این چالش، ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده‌ای درخشان و به مراتب بهتر را در پیش دارد و این خود نکته ای مهم و حایز اهمیت است.»

کد خبر 357776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.