استعمار جهانی گرداننده اصلی نهادهای بین‌المللی/بیکاری بزرگترین بحران اقتصاد ایران

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:کشتار عزادران حسینی در نیجریه در برابر چشمان رسانه ها و نهادهای بین المللی به وقوع پیوست اما همه‌ی انها در سکوت کامل به سر برده و کوچکترین واکنشی از خود نشان ندادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: استکبار همیشه در طول تاریخ وجود داشته از این رو انبیاء الهی در طول تاریخ برای مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی به میدان آمدند و این مهم مورد توجه آزادگان جهان قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۳ آبان فرصت مغتنمی به شمار می آید تا مردم را با خوی استکبار و توطئه های استکبار آشنا کنیم چراکه امروز دشمن شناسی یک ضرورت است و اگر دشمن را خوب نشناسیم اسیر توطئه ها و بازی های آن خواهیم شد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمن شناسی و بصیرت داشجویان خط امام باعث شد لانه جاسوسی آمریکا شناسایی و تسخیر شود و در این حرکت انقلابی مدارک بسیار زیادی از توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایان و سبب کوتاهی دست آمریکا از ایران شد.

وی  ادامه داد: در طول تاریخ همواره مستکبران و شیطان صفتان، در مقابل مظلومان و مستضعفان قرار داشته اند و امروز نیز در حوادث مختلف دنیا شاهد این مهم هستیم که جنایات مختلفی از سوی شیطان صفتان در سراسر دنیا بر علیه مظلومان انجام می شود که نمونه بارزی از خوی استکباری  است.

استعمار جهانی گرداننده اصلی نهادهای بین‌المللی

باقریان اضافه کرد: همه با چشمان خود نظاره گر بودن که در نیجریه با خوی وحشی گری شیطان صفتان چگونه به راهپیمایی اربعین حسینی حمله کردند و عزادارن حسینی و مظلومان بی دفاع را به خاک و خون ‌کشیدند.

وی نهادهای بین المللی را ابزار دست استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: این اتفاق مهم و جنایت بزرگ در برابر چشمان رسانه ها و نهادهای بین المللی به وقوع پیوست، اما همه‌ انها در سکوت کامل به سر برده و کوچکترین واکنشی از خود نشان ندادند از این رو باید سوال کرد چرا جامعه جهانی که در برابر مجروح شدن یکی از دوستان خود بوق های تبلیغاتی استفاده می کند در برابر به خاک خون کشیدن مظلومان نیجریه و سایر مظلومان سکوت کرده و هیچ نمی گویند.

امام جمعه زرین شهر در ادامه بحران بیکاری را یکی از مشکلات اساسی و خطرساز در جامعه دانست و گفت: بیکاری تأثیرات مستقیمی بر معظلات جامعه دارد چراکه بیکاری فساد آور است، در سند الگوی پیشرفت چنین امده که باید برای ۵۰ سال آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم تا به مشکل برنخوریم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد نرخ بیکاری در ایران به مرحله بحرانی برسد، خاطرنشان کرد: امروز با اختراعات جدید و استفاده از تکنولوژی های مختلف و بروز در صنایع بر نرخ بیکاری افزوده خواهد شد از این رو باید برای این مهم برنامه داشته باشیم و نباید فراموش کرد در گام نخست رفع بیکاری نیازمند تحلیل صحیح و همت جهادی مسسئولان است.

بیکاری بزرگترین بحران اقتصادی

باقریان افزود: بیکاری  و مباحث اشتغال بسیار مهم بوده و نیازمند طرح و برنامه هوشمندانه است و باید حداقل های زندگی افراد جامعه را تأمین‌کنیم و این مهم به معنای اجرای عدالت بوده و اگر حداقل‌های زندگی تأمین شود، افراد مختلف جامعه می‌تواند به تفکر، مطالعه، تفریحات سالم، نشاط، پرورش روح، پرورش جسم، کارهای هنری و علمی بپردازند.

وی بیکاری را بزرگترین بحران اقتصاد دانست و تصریح کرد: در بالا رفتن نرخ بیکاری و رفع نشدن این معظل بزرگ عوامل متعددی نقش دارند و یکی از این عوامل ترویج فرهنگ مدرک گرایی است که اکثر افراد به دنبال اخذ مدارک بالای علمی و دانشگاهی هستند.

خطیب نماز جمعه زرین شهر در ادامه با بیان اینکه فرهنگ عمومی نقش به سزای در جامعه دارد، عنوان کرد: فرهنگ عمومی با عموم مردم کار دارد و جامعه و آحاد مردم هدف آن هستند و باید گفت سعادت یک ملت در گروه فرهنگ عمومی آن است.

وی ادامه داد: فرهنگ عمومی برگرفته از آداب و رسوم مردم بوده درحالی که برخی آداب و رسومی که در جامعه مورد توجه قرار گرفته و در جامعه معمول شده است آداب و رسوم مذهبی نیستند، از این رو نباید راه را اشتباه برویم چراکه اینها آداب و رسوم اجتماعی هستند.

باقریان اضافه کرد: برخی این آداب اجتماعی بسیار غلط هستند که باید برای زدودن آن وارد میدان عمل شد مثلا برخی آداب وروسم ازدواج مانند مهریه سنگین، جهیزیه سنگین و... و همه یک فرهنگ غلطی است که جامعه را به سمت نابودی سوق می دهد، اما فرهنگ عمومی اگر درست باشد و در مسیر صحیح خود قرار گیرد می تواند بسیاری از مشکلات و معظلات اجتماعی و فردی را رفع کند.

اربعین، اعجاز بزرگ قرن

وی با اشاره به برگزاری همایش عظیم و شکوهمند اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: دنیا با چشمان خود نظاره گر معجزه بزرگ مستضعفین بود و باید اربعین را اعجاز بزرگ قرن حاضر دانست که در سکوت کامل رسانه ها غربی ندای بلند ظلم ستیزی را فریاد زد.

امام جمعه زرین شهر با قدردانی از خدمات موکب الشهداء شهرستان لنجان در مسیرنجف به کربلا گفت: با تلاش‌های شبانه روزی خادمان موکب ها خدمات بزرگی انجام گرفت و موکب الشهداء شهرستان لنجان یکی از بهترین موکب ها بودند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف افزود: وقف و انجام کار خیر همواره در طول تاریخ وجود داشته و ثمرات بسیار مهمی را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و این مهم  امروز در سرتا سر دنیا دارای اهمیت بوده به گونه ای که در کشور آمریکا یک میلیون مؤسسه خیریه مردم نهاد تأسیس می‌شود.

باقریان تصریح کرد: اهمیت کارهای خیر چون با نیت قرب الهی است ماندگار وابدی است از این رو با وقف و انجام کار خیر می‌توان بسیاری از معظلات را حل و یا کاهش داد.

کد خبر 357598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.