مرگ‌های تلخ و شیرین در «سیاوش اسم بهتری بود»

«سیاوش اسم بهتری بود» دومین اثر لیلا صبوحی است که در نمایشگاه استانی تبریز رونمایی و با استقبال رو به رو شد.

به گزارش ایمنا، رمان «سیاوش اسم بهتری بود» نوشته لیلا صبوحی‌خامنه از سوی انتشارات نیماژ منتشر شد.

«سیاوش اسم بهتری بود» دومین رمان لیلا صبوحی‌خامنه است. او در این کتاب خواننده را همراه عباس دیزجی (یکی از شخصیت‌های رمان پیشینش، پاییز از پاهایم بالا می‌رود) از میان عشق‌هایی دردناک و مرگ‌هایی تلخ و شیرین عبور می‌دهد. خرده‌روایت‌های فشرده‌ او مانند کلاف‌های رنگارنگ بی‌شماری به هم می‌پیچند و پیش می‌روند و هرکدام نقش خود را در بافته‌ واحدی رقم می‌زنند.

صبوحی در این رمان قصه‌ رشد دردناک و اسطوره‌وار او را در خلال صعودی انفرادی به قله‌ دماوند روایت می‌کند. کتاب با دغدغه‌ها و رنج‌های شخصی راوی آغاز می‌شود ولی طی رشدی بسیار ملایم و طبیعی، از قومیت و سپس ملیت عبور می‌کند و در فصل‌های پایانی، در قالب اسطوره‌ای کاملا انسانی تبلور می‌یابد.

در پشت جلد این رمان آمده است:
«از پسری که حرفش را می‌زد، چیزی در ذهنم نبود. شاید قبلا می‌شناختمش، اما آن لحظه در موردش حضور ذهن نداشتم. فقط یک چیز برایم مسلم بود. این که پسره یکی از آن سایه‌های ناتمام است که یک جایشان ناقص یا قر یا سوراخ است. از آن‌ها که لنگ می‌زنند و نمی‌توانند روی پای خودشان  راه بروند و اگر نتوانی به‌موقع خودت را از سر راهشان کنار بکشی، می‌خواهند ازت سواری بگیرند و قصه‌شان را لای غلطک‌های مغزت پرینت کنند. همان سایه‌هایی که هنوز یک کُنج‌شان به رنجی یا عشقی یا هر چیز دیگری روی زمین بند است. مثل خود نادیا که می‌گفت هنوز کنجش به آن بوی ریحان و نعنای شب آخر گیر است.»

رمان «سیاوش اسم بهتری بود» نوشته لیلا صبوحی خامنه در ۱۷۴ صفحه و شمارگان ۷۰۰ نسخه به قیمت ۲۰ هزارتومان به تازگی از سوی انتشارات نیماژ منتشر شده است.

​منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کد خبر 357348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.