کمیته امنیت مسافران اربعین تشکیل شد

تیران-فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از تشکیل کمیته امنیت مسافران اربعین توسط پلیس با مشارکت دستگاه‌های امنیتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: این شهرستان در مسیر گذر جاده‌ای زائران و مسافران اربعین قرار گرفته که تأمین امنیت و خدمات‌رسانی به آنان از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا کمیته امنیت مسافران اربعین توسط پلیس و همکاری دستگاه‌های امنیتی تشکیل شد.

وی افزود: آماده‌باش نیروهای پلیس، نظارت بر تردد اتوبوس و خودروها، پاسخگویی و تأمین امنیت اسکان موقت و دائم مسافران از جمله اقدام نیروی انتظامی برای زائران اربعین است که از یک هفته پیش اقدامات اولیه انجام و تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به فعالیت‌های برخی افراد سودجو در این برهه زمانی، تصریح کرد: سرقت، صدور ویزای جعلی، گران‌فروشی، احتکار و ایجاد مشکل برای مسافران از جمله اقدامات سودجویان است که این موضوعات مورد توجه پلیس بوده و تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا فرصت احتمالی از این دسته افراد گرفته شود.

وی ادامه داد: گشت‌های پلیس در مسیرهای پرتردد به سمت مرز عراق با نظارت بیشتری در این ایام حضور دارند و مردم نیز با مشاهده هرگونه تخلف یا زمینه برای انجام اقدام مجرمانه می‌توانند مراتب را با پلیس و یگان‌های مستقر در جاده‌ها در میان بگذارند.

سرهنگ صادقی با اشاره به دستگیری جعل کننده ویزاهای زیارتی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: با دستگیری این فرد، ۲۰ فقره ویزای جعلی اربعین کشف و ضبط شد و متهم به دستگاه قضایی برای صدور کیفرخواست و رسیدگی قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به سوءاستفاده افراد مجرم، خاطرنشان کرد: هوشیاری مردم و همچنین بهره‌گیری از خدمات تنها از طریق سازمان‌های مربوطه نقش مؤثری در کاهش جرم و سلب فرصت مجرمان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان تیران و کرون به‌صورت شبانه‌روزی در این ایام نسبت به استعلام‌ها و رسیدگی به هویت افراد و گذرنامه‌ها خدمت‌رسانی می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک مراتب به پلیس اعلام شود.

کد خبر 356911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.