کشف کوه یخی غول پیکر  در قطب جنوب

دانشمندان سازمان ناسا به تازگی یک کوه یخی غول پیکر جدید در قطب جنوب کشف کرده‌اند که مستطیلی شکل است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این قطعه یخی جدید  که از کوه یخی  A۶۸  جدا شده است، " A۶۸a" نام داشته و ابعادی به اندازه یک شهر کوچک دارد. جالب است بدانید که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ شکاف بزرگی در کوه یخی Larsen C پدید آمد و قسمت عظیمی از آن جدا شد. این قطعه یخی " A-۶۸" نام داشت، مساحت آن حدود ۵۸۰۰ کیلومتر مربع و  وزن آن یک تریلیون تن تخمین زده شده بود.

به گفته محققان سازمان ناسا قطعه یخی جدید نیز از کوه یخی Larsen C جدا شده است. این کوه یخی در ساحل شرقی شبه جزیره‌ای واقع در قطب جنوب و نزدیک کوه یخی "Larsen C " قرار دارد و کارشناسان سازمان ناسا معتقد هستند که این قطعه جدید به تازگی از تپه یخی جدا شده و زوایای نوک تیز و سطوح صاف و یکنواخت آن شواهد این موضوع هستند.

بررسی‌ دانشمندان ناسا نشان می‌دهد که کوه یخی زاویه دار A۶۸a در میان دریای یخی و خارج از تپه  Larsen C شناور است. تصاویر گرفته شده از کوه یخی غول پیکر طی بررسی هوایی صورت گرفته پیرامون یخ‌های قطبی سیاره زمین که نمایی سه بعدی از یخ‌های قطب شمال و قطب جنوب ایجاد می‌کنند، حاصل شده است و اطلاعات حیاتی در مورد چگونگی تغییرات این یخ‌ها را در طول زمان فراهم می‌کند.  

به گفته کلی برنت، یکی از دانشمندان ناسا، کوه‌های یخی مانند انگشتان دست و پا دارای لبه های تیز هستند و چیزی که در مورد کوه یخی A۶۸ عجیب به نظر می‌رسد، شکل ظاهری آن است که شبیه یک مستطیل بوده و اندازه آن حدود یک مایل است.​

کد خبر 356818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.