در حوزه مسکن تصمیم گیری واقع بینانه لازم است

وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه‌هایی دارد که با استفاده از نقدینگی و سرمایه موجود در جامعه، تولید مسکن رونق بگیرد و عرضه آن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، محمد اسلامی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز سه شنبه-۱ آبان- در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی ایمنا، با اشاره به برنامه خود در حوزه مسکن، گفت: باید به تناسب مسائل موجود راه حل‌هایی را اتخاذ کنیم، در مورد مسکن با توجه به جغرافیای ایران شرایط متفاوتی در مناطق مختلف وجود دارد، بنابراین نمی توان با سیاست واحد و راه حل مشخص همه را پاسخ گفت.

وی افزود: یکی از مسائل اساسی این است که باید از ایجاد دغدغه و نگرانی برای مردم به ویژه مستاجران جلوگیری شود، برای برون رفت از شرایط کنونی برنامه ریزی و تصمیم گیری واقع بینانه‌ای لازم است به نوعی که مردم بتوانند به راحتی صاحبخانه شوند و دغدغه مسکن نداشته باشند.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: یک پنجره واحد در وزارت راه و شهرسازی جهت اخذ مجوز برای موسسات گوناگون ایجاد می‌کنیم؛ که متقاضیان بتوانند به صورت آسان و شفاف تر به اطلاعات دسترسی داشته باشند و مجوزها را دریافت کنند.

اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره حمل و نقل هوایی نیز به ارائه برنامه خود پرداخت و گفت: ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گرفتار تحریم ها بودیم و حداکثر این نوع تحریم ها هم در دوره‌های گذشته اتفاق افتاده است. الحمدالله صنعت هوایی ما با توان متخصصین و با ظرفیت‌های گوناگون و متنوعی که در اختیارشان است و همانطور که دوره تحریم گذشته را طی کردند، این دوره را نیز به صورت قوی‌تر و شایسته‌تر پشت سر خواهند گذاشت.

اسلامی در توضیح وضعیت حمل و نقل، خاطرنشان کرد: در این حوزه به ساده سازی و روان سازی مقررات و بهبود شرایط کنونی و رفع عدم تناسبات و به سرانجام رساندن پروژه های گذشته و از سوی دیگر نوسازی ناوگان به ویژه حمل و نقل حوزه بار و مسافر نیاز است که با توجه به سیاست های دولت و هماهنگی با وزارت صنعت و اقتصاد طی برنامه پنجساله اقداماتی را در دستور قرار خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص حضور در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: طبق روال گذشته ضمن حضور در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف برنامه‌های خود را ارائه و نماینده ها در مورد افراد و دستگاه ها نظارات خود را اعلام کردند از این رو در تلاشیم تا در صورت کسب رأی اعتماد بتوانیم با تعامل نمایندگان نقطه نظرات آن ها را به مرحله اجرا برسانیم.

این وزیر پیشنهادی همچنین افزود: فعالیت و حرکت در وزارت راه و شهرسازی زندگی مردم را شکل می دهد و این وزارتخانه سهم بزرگی در اقتصاد دارد؛ از این رو امیدواریم با هماهنگی و تعامل بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

کد خبر 356796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.