اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوا همت والای مدیران استانی را می‌طلبد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پیام مهر خود برای تحقق برنامه جامع کنترل کیفی هوا از مجموعه مدیران شهری و استانی دعوت کرد تا با مشارکت حداکثری بین بخش دولتی و مردمی بتوان با سرعت به اهداف پیش‌بینی شده در این برنامه دست یافت.

به گزارش ایمنا، سید رحمان دانیالی در پیام مهر خود اظهار کرد: نخستین ماه پاییز سال جاری را با رویدادهای متعدد و متنوع مثبت و منفی در حوزه محیط زیست کشور و استان پشت سر گذاشتیم. اگرچه تلخی از دست دادن یک محیط‌بان دلیر دیگر در استان گلستان و زخمی شدن دو محیط‌بان شجاع اصفهان در دفاع از حریم طبیعت الهی که به درجه رفیع شهادت و همچنین جانبازی در راه محیط زیست نائل شدند برای جامعه محیط زیست کشور خسارتی غیر قابل جبران به شمار می‌آید، اما چنین ضایعه‌های دردناکی ضمن بازمعرفی تلاش‌های جانفشانانه محیط‌بانان عزیزمان، سرانجام به احقاق حقوق این بخش از بدنه دولت از سوی مسئولان می‌انجامد که امیدواریم این بار با سرعت بیشتری تحقق یابد.

وی تأکید کرد: متولیان امر در قوای سه‌گانه موضوع حمایت‌های قانونی، قضایی و معیشتی از محیط‌بانان را با فوریت در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان بابیان اینکه با آغاز فصل سرما همواره با افزایش تدریجی مصرف انواع سوخت‌های فسیلی و پایداری پدیده وارونگی هوا همراه است، افزود: این عامل منفی می‌تواند موجبات انسجام‌بخشی و همکاری‌های مؤثرتر بین سازمان‌ها و نهادهای درگیر در برنامه جامع کنترل کیفی هوا را فراهم سازد.

دانیالی با ابراز تأسف از شیوه نادرست مدیریت زمان در خصوص این معضل، گفت: شیوه نادرست مدیریت زمان از رفتارهای نا به هنجار مدیریتی است که بایستی هرچه سریع‌تر برای درمان آن همت والاتری از خود نشان دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان ضمن تقدیر از مشارکت مؤثر فرابخش محیط زیست در اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان که تا کنون انجام شده است، بر نقش نظارتی و هدایتگری دستگاه حفاظت محیط زیست تأکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که برخی از دستگاه‌ها و نهادهای استانی و شهری از برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده در برنامه جامع کنترل کیفی هوا عقب هستند؛ مجموعه مدیران مرتبط شهری و استانی را به انجام سریع‌تر وظایف و تکالیف محوله خود در این برنامه دعوت می‌کنم تا بتوان با مشارکت حداکثری بین بخش دولتی و مردمی؛ همراه با مطالبه گری رسانه‌ها و پایش دیگر نهادهای نظارتی استان به اهداف پیش‌بینی‌شده در برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان با سرعت مطلوب‌تری دست یابیم.

کد خبر 356784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.