تشکیل شورای دانشجویان برای ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری

شهرضا – رییس دانشگاه شهرضا گفت: شورای دانشجویان مشاور این دانشگاه با حضور دانشجویان دختر و پسر، برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت آنان در زمینه‌های مختلف دانشگاهی، تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امیرحسین علی بیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل شورای دانشجویان مشاور در دانشگاه دولتی این شهرستان، اظهار کرد: ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری و نقد در دانشجویان، یکی از اهداف تشکیل این شورا است.

وی اضافه کرد: ارتقاء شایستگی و روحیه مشارکت و همیاری دانشجویان در امور مختلف، انتقال نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنان به مسئولان، پیگیری درخواست‌های آن‌ها در زمینه‌های گوناگون و کمک در اجرای بهتر مصوبات و آیین نامه‌های دانشگاه، از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.

رییس دانشگاه شهرضا با بیان اینکه دانشجویان در این شورا می‌توانند پیشنهادهای موثر برای بهبود عملکرد بخش‌های مختلف دانشگاه ارائه دهند، تأکید کرد: دانشجویان ذهنی فعال و منتقد دارند، بنابراین باید توان همراهی و هم‌فکری با دانشجو و عواطف و احساسات آن ها را داشته باشیم

علی بیگی خاطرنشان کرد: زمانی که از مقام استادی دانشگاه سخن می‌گوییم منظور جایگاهی است که می‌تواند الگو دهنده و هدایت‌کننده مسیر زندگی دانشجویان باشد، ممکن است برخی از دانشجویان جدیدالورود در برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه مشکل داشته باشند که اینگونه مسائل، باید با هم‌فکری آنان برطرف شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با دانشجو تنها از نظر کلامی ممکن نیست و راه‌های دیگری نیز برای استفاده از استعدادهای آنان وجود دارد، اظهار کرد: باید با مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم‌گیری و پیاده‌سازی تصمیم‌ها به آن‌ها بها داده شود، در این صورت دانشجو احساس می‌کند وجودش در دانشگاه ارزشمند است و ارتباطی دو سویه بین دانشجو و مسئولان دانشگاه ایجاد می‌شود.

رییس دانشگاه شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از توان دانشجویان در امور مختلف، تصریح کرد: مشارکت دانشجویان در امور دانشگاه سبب می‌شود که آنان نیز با احساس مسئولیت در برابر مشکلات دانشگاه، برای برطرف کردن آن تلاش کنند.

کد خبر 356661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.