نوسانات شدید بازار سهام به نفع طلا خواهد بود/ افزایش قیمت طلا تا ۱۲۴۰ دلار

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آبردین تاکید کرد: تشدید نوسانات بازار سهام می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا تمام شود.

به گزارش ایمنا به نقل از کیتکو نیوز، مکسول گلد تحلیلگر برجسته موسسه آبردین اظهار کرد: نوسانات شدید بازار سهام می تواند به معنای سرمایه گذاری بیشتر در بازار جهانی طلا و رشد قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت باشد.

وی افزود: اگر روند نزولی شاخص سهام در بازار وال استریت آمریکا همچنان ادامه داشته باشد، این مسئله می تواند به نفع قیمت جهانی طلا در روزهای آینده شود.

افت شدید شاخص سهام وال استریت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه موجب شد تا قیمت طلا بار دیگر به بیش از ۱۲۰۰ دلار افزایش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، کاهش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات بازار سهام، ارزش دلار و سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون سه بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی درباره افزایش قیمت طلا تا ۱۲۴۰ دلار

برخی تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا به زودی تا ۱۲۴۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

به گزارش کیتکو نیوز، کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: قیمت طلا توانسته است سطح مقاومتی ۱۲۲۰ دلاری را بشکند و معاملات خوبی در این سطح قیمتی انجام شده است.

وی افزود: اگر طلا بتواند در روزهای آینده بالاتر از سطح مقاومتی ۱۲۲۰ دلاری تثبیت شود، به زودی تا مرز ۱۲۴۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

آدریان دی، مدیر موسسه سرمایه گذاری آدریان دی منجمنت نیز گفت: در شرایطی که اوراق قرضه سهام و ارزش دلار با افت نسبی روبرو شده است، خرید طلا می تواند سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش سرمایه و دارایی باشد. بی شک منتظر رونق بازار طلا در روزهای آینده هستیم.

نمودارهای تکنیکال نیز نشانگر ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده است. به نظر می رسد قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا خواهد بود.

شاخص سهام در بورس وال استریت نیز در روزهای اخیر با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 356356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.