نجات ۱۲۸ نفر در عملیات‌های امداد و نجات آتش‌نشانی شهرضا

شهرضا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا گفت: در سال جاری آتشنشانان شهرضا با انجام ۲۴۰ عملیات، جان ۱۲۸ فرد حادثه دیده را نجات دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی فخاری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آتشنشانی یکی از مهمترین مشاغل تأمین کننده امنیت شهروندان است، اظهار کرد: آتشنشانان برای حفظ جان و مال شهروندان، جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا، با سه ایستگاه فعال، پنج نفر نیروی ستادی و ۲۲ نفر نیروی عملیاتی، حوادث اتفاق افتاده در جنوب این شهر تا روستای کهرویه و ایست و بازرسی رامشه و از شمال تا روستای امامزاده علی اکبر و پلیس راه اصفهان - شیراز را پوشش می دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا ادامه داد: امسال به ترتیب بیشترین آمار حوادث در شهرضا مربوط به حریق انبار یا ضایعات با ۴۱ مورد، حمله مار و زنبور و جانوران وحشی دیگر با ۳۶ مورد و تصادفات جاده ای با ۲۴ مورد بوده است.

فخاری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳۴ عملیات اطفاء حریق توسط آتشنشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا انجام شد، اظهار کرد: در سال جاری آتشنشانان شهرضا با انجام ۴۰ عملیات امداد و نجات در هر ماه و مجموعا ۲۴۰ عملیات در شش‌ماه نخست امسال، جان ۱۲۸ فرد حادثه دیده را نجات دادند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۲۲ مورد بازدید و نظارت ایمنی از ساختمان‌های صنفی، مسکونی و تجاری و صنعتی انجام و ۲۲۸ نقشه معماری و تاسیسات آپارتمانی بررسی شده است، تصریح کرد: تا پایان سال گذشته نیز ۳۳۵ ساختمان مسکونی، تجاری، صنفی و صنعتی بازدید شد و نقشه معماری و تاسیسات ۳۶۷ آپارتمان بررسی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا با بیان اینکه تلاش شده بهترین و کارآمدترین تجهیزات روز در اختیار این سازمان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات این سازمان هزینه شده و با وجود آنکه بر اساس قانون، این سازمان موظف به ارایه خدمات در خارج از حریم شهر نیست، اما در حال حاضر پرسنل آن حوادث احتمالی تا شعاع ۶۰ کیلومتری از مرکز شهر را پوشش می‌دهند.

فخاری با اشاره به اهمیت آموزش شهروندان برای جلوگیری از بروز حوادث، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۱۸ نفر در سطوح مختلف اصناف، مدارس، مهدهای کودک، دبیرستان‌ها، صنایع و بیمارستان‌ها، توسط امدادگران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، آموزش دیده‌اند؛ این در حالی است که در سال گذشته نیز چهار هزار و ۱۴۱ نفر در کلاس‌های آموزش ایمنی و اطفاء حریق شرکت کردند.

وی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی به محل حادثه در عملیات‌های شهری چهار دقیقه و در حوادث برون شهری با توجه به مسافت طولانی از چهار تا ۳۵ دقیقه متفاوت است.

کد خبر 355803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.