بسترهای مناسب برای حفظ سرمایه ها در کشور فراهم شود

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برخی سرمایه داران ایرانی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اقدام به سرمایه گذاری در کشورهای همسایه می کنند، باید با فراهم آوردن بسترهای مناسب از فرار سرمایه ایرانی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسمعلی جباری شامگاه سه شنبه در همایش چشم انداز بازار سرمایه اظهار کرد: باید اطمینانی در جامعه به وجود بیاید تا مردم از بازارهای سرمایه استقبال کنند زیرا مشارکت مردم ما در بازارهای سرمایه نسبت به میانگین مشارکت جهانی بسیار ناچیز است.

وی افزود: کمیسیون سرمایه گذاری های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در حال بررسی راهکارهایی است تا مشارکت های مردم در طرح های اقتصادی را افزایش دهد و این راهکارها نیازمند تعامل مسئولان و مردم است.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری های اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به توقف بسیاری از پروژه های شهری به دلیل نبود بودجه کافی، افزود: بسیاری از طرح های مختلف پیشنهادی به دلیل عدم اختصاص بودجه متوقف و نیمه کاره رها شده اند، ازجمله آنها می توان به پروژه  قطار شهری (مترو) اصفهان اشاره کرد این در حالیست که با جذب مشارکت های مردمی و انتقال سرمایه های ایرانی از خارج به داخل می توان از توقف بسیاری پروژه ها جلوگیری کرد.

جباری با اشاره به این که طرح های مترو اصفهان عمدتا نیاز به بازبینی دارد، اضافه کرد: ممکن است در آینده، اصفهان دارای قطار هوایی شود که بسیار ارزان تر از قطار شهری (مترو) است، برای اجرای این طرح نیز مشارکت مردم در سرمایه گذاری، اراده مسئولان و سیستم مالی ایمن لازم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه حل های اخیر بعضی مسئولان پیرامون مصرف آب در اصفهان، گفت: زمانی می توانیم از صرفه جویی در مصرف آب صحبت کنیم که راهکارهای صحیح و علمی برای اصلاح الگوی مصرف در نظر بگیریم .

جباری ادامه داد: طرح های فراونی برای جبران کم آبی اصفهان پیشنهاد می شود که مهم ترین آنها ، انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین از خلیج فارس به اصفهان است، برای تامین اعتبار این طرح نیاز به نهادی است که مردم به آن اعتماد داشته باشند و از سرمایه گذاری در آن منفعت کسب نمایند.

کد خبر 355660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.