اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به توسعه مشاغل خانگی لنجان

لنجان- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان گفت:امسال شاهد اختصاص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به کسب و کارهای خانگی در شهرستان لنجان هستیم که این وام ها پس معرفی به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی کریمی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به طرح اشتغال فراگیر اظهار کرد: طرح کارورزی، یکی دیگر از طرح‌هایی دولت در طرح اشتغال فراگیر بوده که در این طرح، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی مشغول بکار شده و با کسب مهارت های لازم فنی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان از کمک هزینه ای که دولت برای آنها در نظر گرفته بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: براساس طرح کارورزی، افراد فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت، به واحدهای تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی می شوند تا با یک سوم حداقل دستمزد در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان تصریح کرد: البته دولت برای ترغیب کارفرمایان برای جذب فارغ التحصیل دانشگاهی مشوق بیمه‌ای نیز در نظر گرفته و با توجه به اهمیت اجرای این طرح انعقاد سهمیه ۳۲۳ قراداد کارورزی ویژه دانش آموختگان دانشگاهی در لنجان جزء اولویت‌های شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: کسب و کارهای خانگی یکی دیگر از مهمترین بخش های کسب و کار هستند که در سال‌ های اخیر مورد توجه و حمایت مراجع سیاست گذاری و مسئولان کشور قرار گرفته و توان افزایی و مهارت آموزی در این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کریمی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی اهدافی چون کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری، ارتقای مدیریت کسب و کار و افزایش تولید داخلی را دنبال می کند، اضافه کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در شهرستان لنجان، توجه به این حوزه با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تقویت معیشت خانواده باید مورد توجه قرار گیرد و امسال شاهد اختصاص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به کسب و کارهای خانگی در شهرستان لنجان هستیم که این وام ها پس معرفی به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۲۵درصد از این اعتبارات متعلق به واحدهای مستقل و مابقی آن برای پیشتیبانی این واحدها است و متقاضیان در نظر داشته باشند که ثبت‌نام در سامانه مربوطه برای بررسی پیشرفت و آگاهی از روند کار لازم و ضروری است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: گستره مشاغل خانگی شامل صنایع دستی، فرش دستباف، کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع غذایی، نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیت های فرهنگی و هنری است.

وی متذکر شد: ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال لنجان باید مورد توجه بانک ها و دستگاه های مربوط باشد البته تاکنون ۶۶۷ در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل در شهرستان موظف هستند تا این طرح به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شود.

کد خبر 355552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.