برای ملحق نشدن به CFT از مراجع هزینه نکنید

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: ملحق نشدن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم( CFT) بهانه جدی به دست دشمنان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، بهروز نعمتی، در جلسه علنی امروز یکشنبه -۱۵ مهر- به عنوان نخستین موافق لایحه CFT تاکید کرد: منافع ملی ایجاب می‌کند ما بهانه‌ای به دست دشمنان ندهیم، امروز دشمنان به دنبال بهانه هستند و عضو نشدن کشور در این کنوانسیون در CFT این بهانه را به دست آنان می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم عضویت ما در CFT بهانه جدی به دست دشمنان خصوصا آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دهد، آن‌ها سالیان سال به دنبال این بوده‌اند که ما را محکوم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سالیان سال کشور به بهانه‌های مختلف هزینه‌هایی داده است، این لایحه باید در دولت‌های نهم و دهم تصویب می‌شد، زیرا ما سالیان سال است که هزینه داده‌ایم، اما الحاق ایران به این کنوانسیون در آن زمان انجام نشد.

وی افزود: شرایط امروز کشور را نگاه کنید، امروز دوستان و کشورهایی که همراه ما هستند اعلام کرده‌اند اگر عضویت در CFT را نپذیریم حتی نمی‌توانند یک سنت با ما مبادله داشته باشند.

نعمتی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که عده‌ای از اعتبار مراجع عظام تقلید هزینه می‌کنند و می‌گویند مراجع مخالف هستند، شما که پیش مراجع می‌روید این را هم بگویید که مراجع تقلید فقط پاسخ سوال شما را می‌دهند نه این که به صورت کلی بیان کنند، این که برخی‌ها نظراتی را در مورد مواضع مراجع القا می‌کنند صحیح و خداپسندانه نیست.

کد خبر 355363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.