احداث نخستین پارک گردشگری نجوم کشور در نیاسر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیاسر یکی از مناطق جغرافیایی مناسب کشور برای نجوم است که مورد توجه سازمان فضایی این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدجواد آذری جهرمی امروز (پنجشنبه) در حاشیه جلسه شورای اداری کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: تعیین ضریب اینترنت روستایی در ایران با توجه به شاخص های جمعیتی، مساحتی و جغرافیایی است که در برنامه ششم نیز آمده و امیدواریم تا پایان امسال به رشد قابل توجهی برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح ساخت نخستین پارک گردشگری نجوم کشور در نیاسر کاشان از سوی سازمان فضایی تصریح کرد: نیاسر یکی از مناطق جغرافیایی مناسب کشور برای مطالعات و فعالیت‌های نجوم است که مورد توجه سازمان فضایی این وزارتخانه قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح ادامه داد: توسعه نجوم آماتوری کشور به ویژه بین علاقه مندان از اهداف طرح است که می تواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری منطقه ایفا کند.

آذری جهرمی اضافه کرد: ظرفیت های زیرساختی فناوری اطلاعات و توسعه گردشگری مبتنی بر نجوم در کاشان امروز فعال خواهد شد و امیدواریم که این اقدام بتواند در توسعه این شهرستان و بهبود شاخص های اشتغال موثر باشد.

کد خبر 355150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.